۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۴۱۸۴۲

آغاز جشن های شکوه رضوان در حرم امام رضا

همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) کریمه اهل بیت جشن های ویژه دهه کرامت تحت عنوان «شکوه رضوان» در حرم امام رضا(ع) آغاز به کرد.
آغاز جشن های شکوه رضوان در حرم امام رضا از امشب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) کریمه اهل بیت جشنهای ویژه دهه کرامت تحت عنوان «شکوه رضوان» در حرم امام رضا(ع) آغاز به کرد و تا ولادت امام مهربانیها، معین الضعفا آقا امام رضا(ع) ادامه دارد.

 

حریم ملک پاسبان آستان رضوی امشب میزبان هزاران هزار نفری است که از سراسر کشور و اقصی نقاط جهان اسلام برای عرض تبریک و تهنیت سالروز خجسته میلاد خواهر امام رضا(ع) به محضر ایشان مشرف شده اند.

 

امشب میلاد نور دیده رضا(ع)، کعبه دلها، حضرت معصومه(س)؛ کریمه اهل بیت است که میلیونها عاشق و دلباخته به مکتب رضوی را این چنین شادمان گردهم آورده است.

 

درخشش ستارگان در تلألو انوار قدسی خورشید هشتم چشم ها را خیره می کند و صدای مدیحه سرایی مداحان و شادمانی هزاران عاشق و دلباخته از هرسویی طنین انداز شده است

 

صحن و سرای حریم ملکوتی رضوی چراغانی و آذین بندی شده است، فرش تا عرش غوغا است، قدسیان بر گلدسته ‏های نورانی‏ اش درود می ‏فرستند و به یمن ورود نور دیده برادر به جشن و شادمانی نشسته اند.

 

براساس این گزارش، جشن شب میلاد خجسته و فرخنده حضرت فاطمه معصومه(س) ساعت 20:45 همراه با پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه در صحن جامع رضوی در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برگزار شد.

 

این مراسم با تلاوت آیات نورانی کلام وحی آغاز شد و با مولودی خوانی و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت، اجرای سرود همخوانی گروه «سیرة النبی» و سخنرانی حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری ادامه یافت.

 

گفتنی است، بیش از هزار و 400 برنامه تبلیغی‌، مذهبی و فرهنگی شامل مولودی خوانی، مسابقه، برپایی نمایشگاه، همایش، نشستهای تخصصی و گفتمان دینی همراه با هدایای ویژه ایام به زائران در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.​/1308/202/ب2

ارسال نظرات