۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۴۴۱۸۷۰
نماینده خبرگان رهبری مطرح کرد؛

جامعه نیازمند تقوای سیاسی/ برقراری عدالت در جامعه هزینه دارد

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که عدالت هزینه دارد، اما آثار ماندگاری به دنبال دارد، گفت: اگر عدالت مورد توجه قرار گیرد؛ شاهد حقوق‌های نجومی نخواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت روز حقوق بشر اسلامی و در آستانه روز خبرنگار ترتیب یافت، اظهار داشت: از دیدگاه اسلامی حفظ حرمت و کرامت انسانی افراد امری واجب است.


وی خاطرنشان کرد: حقوق بشر از منظر اسلام به معنای حقوق الناس است و باید دانست که حق الناس مقدم بر حق الله بوده و هیچ کس حق ندارد، حرمت، حقوق و کرامت انسانی افراد را خدشه‌دار کند، متأسفانه در جامعه امروز تهمت و برچسب زدن به افراد امری طبیعی شده است.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: از منظر مضامین عالی اسلامی، به قدری کرامت انسانی افراد والاست، که از آن به عنوان خانه خدا تعبیر شده است؛ به عبارت دیگر قلب مؤمن حرم امن الهی است، هر کس دلی را بشکند به مثابه آن است که به خانه خدا بی‌حرمتی کرده است.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با تأکید بر این‌که بایستی در مورد قضاومت درباره افراد احتیاط کرد، گفت: نباید پیش‌داوری در مورد افراد صورت گیرد، آبرو ریزیها منجر به ترویج بداخلاقی در جامعه می شود، بنده نه جناحی و نه شخصیت پرست هستم، تنها دیدگاه‌های اسلامی را بیان می کنم.


وی با بیان این‌که تمام مصاحبه‌های بنده مبنای حقوقی، شرعی و اخلاقی دارد، افزود: بر این اساس گاه این سخنان مورد رضایت گروه و جناحی قرار می گیرد و گاه سخنان دیگر مورد مخالفت همان حزب و جناح قرار می گیرد، بنده تنها مبانی دینی را بیان می کنم و با مسائل سیاسی از منظر احزاب کاری ندارم.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امر به معروف تنها برای دیوارهای کوتاه نیامده است، افزود: هیچ دیواری در برابر این فریضه مهم الهی نمی تواند وجود داشته باشد، اگر فرائض دینی در جامعه اسلامی مورد غفلت قرار گیرد، رحمت الهی از جامعه گرفته می شود.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی همچنین با تأکید بر این‌که مشروعیت نظام مشروط به رعایت عدالت در جامعه است، اظهار داشت: بنده همواره مدافع نظام، انقلاب و ولایت بوده و هستم، اما در مقابل تبعیض و بی‌عدالتی‌هایی که در جامعه مشاهده می شود، نمی توانم سکوت کنم.


وی ادامه داد: در روایات آمده؛ وای بر امتی که شعار عدالت دهد، اما بر خلاف آن حرکت کند، در دنیای آخرت نیز پشیمان‌ترین افراد کسانی خواهند بود که تنها شعار عدالت داده اما خلاف آن حرکت کرده‌اند، مردم امروز خواستار برقراری عدالت به معنای واقعی در جامعه هستند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که عدالت هزینه دارد، اما آثار ماندگاری به دنبال دارد، گفت: اگر عدالت مورد توجه قرار گیرد؛ شاهد حقوق‌های نجومی، فساد، تهمت، دروغ، ریاکاری و افترا در جامعه نخواهیم بود، امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه نیازمند تقوای سیاسی است./935/202/ب2

ارسال نظرات