۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۴۴۱۸۷۳
در جذب حداکثری پذیرش طلاب سطح سه؛

مدیریت حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری حائز رتبه نخست کشوری شد

در سایه همراهی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری و به همت تلاش بی وقفه مدیران مدارس علمیه شهرستانهای این استان به ویژه مدیریت مرکز تخصصی معصومیه(س) شهرکرد، این استان حائز رتبه نخست در جذب حداکثری پذیرش طلاب سطح سه در کشور شد.
حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری کسب رتبه نخست مدیریت حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در کشور

حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به ضرورت مقوله تبلیغ به ویژه برای بانوان که قشر وسیعی از جامعه را در بر می گیرند، به اهمیت بالای بحث ساماندهی خواهران مبلغ پرداخت و گفت: با توجه به فرصتهای تبلیغی زیادی که برای بانوان وجود دارد تربیت مبلغان تخصصی از بین خواهران از ضرورتها است و در اولویت کارها قرار دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه فلسفه اصل طلبگی، تبلیغ دین است و طبیعتا این تبلیغ سختیها و مشکلات خودش را دارد که با صبر و تحمل، مشقت ها و رنج‌ها پشت سر گذاشته خواهد شد، گفت: به یقین یکی از این سختی ها تجهیز علمی مبلغ است که مشکلات خاص خود را دارد.

 

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه تلاش برای شکوفا سازی استعدادهای رشد و کمال که خداوند در نهاد بشر گذاشته است، رسالت همه کسانی است که فکری نو و روحی کمال طلب دارند، افزود: حوزه های علمیه یکی از مناسب ترین بسترهای کمال جویی و آرمان خواهی برای خواهرانی است که هم تشنه معارف ناب قرآن و عترت اند و هم شوق خدمت به اسلام و همنوعان را دارند.

 

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به این که تربیت مبلغان تخصصی و اساتید علوم دینی از مهم ترین اهداف مرکز تخصصی معصومیه(س) شهرکرد است، افزود: بالا بردن درجه علمی طلاب، تربیت مبلغان متخصص برای تبلیغ دین مبین اسلام و تأثیرگذاری معنوی در جامعه از دیگر اهداف این مرکز است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان این که این مرکز از سال 90 آغاز به کار نموده است، افزود: طلاب سطح سه در این مرکز در دو رشته تفسیر و علوم قرآن و فقه و اصول در سه دوره حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری تاکنون مشغول به تحصیل بوده اند که امسال نیز به یاری خداوند متعال در رشته اخلاق و تربیت پذیرش طلبه خواهیم داشت.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اهمیت تبلیغ اسلام و این که مهم ترین وظیفه طلاب حوزه های علمیه تبلیغ است، اظهار داشت: بیشتر طلاب خواهر سطح سه این مرکز به عنوان اساتید حوزه و دانشگاه، مبلغان تخصصی طرح امین در مدارس و مسؤولان حوزه های علمیه خواهر در سطح استان فعالیت می کنند و به امر مهم تبلیغ می پردازند.

 

وی در ادامه به روند پذیرش طلاب مقطع سطح سه حوزه های علمیه خواهران در این استان اشاره کرد و افزود: با اعلام اسامی پذیرفته شدگان مرحله آزمون ورودی سال تحصیلی 96-95 استان چهارمحال و بختیاری از بین 65 داوطلب در دو رشته تفسیر و علوم قرآن و اخلاق و تربیت، 39 نفر به مرحله مصاحبه علمی اخلاقی جهت پذیرش در مرکز تخصصی معصومیه(س) شهرکرد راه یافتند.

 

حجت الاسلام رحمانی در پایان با اشاره به اینکه انجام مصاحبه این پذیرفته شدگان از تاریخ 20 تیرماه به مدت 6 روز از سوی گروه اساتید ارزیاب مدیریت استان چهارمحال و بختیاری صورت پذیرفت، گفت: کسب رتبه برتر در جذب حداکثری پذیرش طلاب سطح سه از سوی این استان محصول تلاش همه مدیران و کارکنان و نتیجه حمایت های خوب مجموعه مدیریت این استان از مدارس تابعه به ویژه مدرسه تخصصی فاطمیه(س) است./302/9457/ب1

ارسال نظرات