۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۴۱۸۹۳
دبیر اجرایی همایش مشروطه:

همایش مشروطه در صدد گفتمان سازی ارزشی انقلاب اسلامی است

اورنگی گفت: برگزاری سالانه همایش‌ مشروطه به دنبال گفتمان‌ سازی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در فضای دانشگاهی است.
مشروطه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسلم اورنگی، دبیر اجرایی سومین اجلاس بین‌المللی «از نهضت مشروطیت تا انقلاب اسلامی با محوریت جبهه مقاومت اسلامی» پیش از ظهر امروز در این همایش در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، اظهار داشت: توصیف تاریخ یکصد ساله کشور تلخ و شیرینی است که درسهای عبرت بسیاری دارد.

 

وی انقلاب مشروطه را آغاز یک جریان تاریخی دانست که در سال 57 انقلاب اسلامی به نتیجه رسید، ابراز داشت: حرکت خودجوش مردم تبریز در 9 دی و حضور جوانان در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) سبب شده کشور ما به یک کشور امن مبدل شود و مقتدر باشد.

 

اورنگی با بیان این‌که مشروطیت مرهون مجاهدت علمای تبریز بوده است، گفت: نقش آذربایجان در دوران مشروطه، قیام 29 بهمن، انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد، امروز نیز شاهد حضور رزمندگان آذربایجان در جبهه مقاومت اسلامی هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج اساتید با برگزاری سالانه همایش‌ های مختلف به دنبال گفتمان‌ سازی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در فضای دانشگاهی است، به دنبال موازی‌ کاری نیستم و اعتقاد داریم که باید اقداماتی انجام شوند که گاه مورد غفلت واقع‌ شده‌اند و بایستی با رویکرد بسیجی مورد توجه قرار گیرند.

 

اورنگی ادامه داد: جریان‌شناسی نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، بررسی مسأله نفوذ در شکست و انحراف نهضت مشروطه، نقش علما و سرداران آذربایجان در تحولات یکصد سال اخیر کشور، بررسی دستاوردهای نهضت مشروطه، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی از جمله محورهای این همایش است.

 

همچنین سرهنگ قادری، جانشین فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر عبرت گیری از جریان مشروطه برای عدم قرارگیری در خسران و زیان تاریخی، ابراز داشت: مشروطه یک جریان تاریخی بود که با عبرت از این جریان می‌تواند درس های بسیاری را آموخت.

 

وی با بیان اینکه مسیر ولایت‌فقیه، مسیر سعادت جامعه اسلامی است، ابراز داشت: باید با تداوم در مسیر ولایت‌فقیه و اندیشه انقلابی از آسیب‌هایی که انقلاب و اندیشه امام راحل را تهدید می‌کند دور بود و اجازه نداد که دشمن با نفوذ در بدنه انقلاب سبب آسیبهایی در انقلاب اسلامی شود.

 

قادری افزود: در نهضت مشروطه درسهایی است که نباید مورد فراموشی قرار گیرد، در قانون اساسی کشور ولایت‌فقیه جایگاه ویژه‌ای دارد، اما باید مراقب باشیم تا مفاهیم انقلابی چون استکبارستیزی و مقاومت دچار فراموشی نشود و انقلاب اسلامی از درون دچار انحراف و آسیب نشود.

 

وی با بیان اینکه گاه برخی مسائل در تضاد اندیشه انقلابی از زبان برخی مسؤولان شنیده می‌شود، افزود: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات انقلاب آن است که با تدبیر رهبری و شناسایی تهدیدها در خارج از مرزهای کشور در جبهه مقاومت توانستیم با استفاده از امکانان بومی این تهدیدها را خنثی کنیم و تروریسم و داعش را به ذلت برسانیم.

 

جانشین فرمانده سپاه عاشورا با بیان این که این همایش پیام ولایتمداری را مخابره می‌کند که نسل انقلاب اسلامی در مسیر انقلاب تداوم داشته و خواهد داشت، ابزار داشت: این همایش به تمام ایران اسلامی و جهان اعلام می‌دارد که مردم آذربایجان همیشه در مسیر انقلاب و ولایت‌فقیه بوده و خواهد بود./854/202/ب2

ارسال نظرات