۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۴۱۸۹۶
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛

ضرورت تلاش برای ایجاد مسکن محرومان جامعه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اقشار آسیب پذیر تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند، اما مشکلات کلانی در این زمینه وجود دارد، از این رو از ظرفیت های موجود برای ایجاد مسکن محرومان استفاده می کنیم.
مسکن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سید هادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران به معرفی عملکرد دو ماهه خود پرداخت و اظهار داشت: تشییع پیکر شهدای گمنام در سالروز شهادت امام صادق(ع) و حضور در جمعی که به استقبال شهدا به عنوان صاحبان و ولی نعمتان اصلی ما مردم ایران آمده بودند از حوادث این ایام بود.

 

وی به حضور خود در زندان مرکزی ارومیه اشاره و اضافه کرد: وجود آمار بالای افراد مجرمی که در صف اعدام بودند جای تأسف بسیار داشت و برخی از این افراد که به دلیل غیر عمد دچار قتل شده و به قصاص محکوم شده اند، راهی برای تقلیل مجازات آنان یا رضایت گرفتن از اولیای دم وجود دارد و به طور مثال در زمان حضور بنده در زندان شش تن محکوم به قصاص و اعدام شده بودند که چهار تن از آنان با وساطت از اعدام رهایی یافتند.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که برای مقابله با فقر فرهنگی و اقتصادی به عنوان دو عامل اصلی در ارتکاب جرایم و افزایش معضلات اجتماعی و ایجاد اشتغال برای جوانان و تصویب بسته های حمایتی از قشر محروم جامعه در همین راستا چه اقداماتی باید انجام داد؟ گفت: باید برای اشتغال جوانان تلاش کرد و چون ظرفیت اشتغال در حوزه کشاورزی پر است باید به دیگر عرصه ها اندیشید.

 

وی ادامه داد: 29 درصد مردم آذربایجان غربی به کشاورزی مشغول هستند و این در حالی است که کشاورزان از درآمد کمی برخوردار بوده و به فشار اقتصادی مبتلا هستند، لذا باید حوزه های صنعت و معدن، بازرگانی و تجارت را فعال کنیم و بر این اساس نیازمند ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این استان هستیم.

 

بهادری به تلاش برای حمایت بیشتر از قشر آسیب پذیر و کمتر برخوردار جامعه اشاره و عنوان کرد: اقشار آسیب پذیر تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند، اما مشکلات کلانی در این زمینه وجود دارد، از این رو از ظرفیت های موجود برای ایجاد مسکن محرومان استفاده می کنیم.

 

نائب رییس کمسیون عمرانی مجلس علت اصلی عقب ماندگی آذربایجان غربی را عدم همراهی و همسویی نمایندگان مجلس این استان دانست و افزود: اختلاف نظر بین نمایندگان یک استان و بعضا موضع گیری علیه بیانات هم سبب می شود تا نمایندگان مجلس یک استان به وسیله خود نظر و خواست یکدیگر را خنثی کرده و سبب عقب افتادگی منطقه انتخابی خود شوند.

 

وی راه حل عمده حل معضلات و مشکلات آذربایجان غربی را ایجاد انسجام و چشم انداز مشترک بین تمام نمایندگان مجلس این استان عنوان کرد و خطاب به خبرنگاران گفت: به عنوان اصحاب رسانه و کسانی که می توانند تولید فکر بکنند باید در ایجاد یک چنین چشم انداز مشترکی به ما نمایندگان مجلس کمک کنید.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به وجود برخی بد رفتاری ها نسبت به زبان ترکی با هدف ایجاد تفرقه و آشوب قومیتی در این کشور اشاره و ابراز کرد: 31 نفر از نمایندگان مجلس تجمع فرهنگی ترک زبانان را ایجاد کرده و خواستار مقابله قاطعانه تری با توهین ها و جسارت ها نسبت به این زبان شده و مطالباتی درباره حفظ فرهنگ و گویش اصیل خود دارند./936/203/ب2

ارسال نظرات