۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۴۱۹۰۱
امام جمعه جیرفت:

دختران جامعه اسلامی با حجاب و عفاف توطئه‌های دشمن را خنثی کنند

امام جمعه شهرستان جیرفت با بیان اینکه دختران جامعه اسلامی باید با حجاب و متدین باشند، گفت: دشمنان ما به دنبال از بین بردن و کم رنگ کردن حجاب هستند، بنابراین دختران جامعه اسلامی باید با حجاب باشند تا تأثیر فرهنگ غرب بر روی آن ها بسیار کم شود.
دخترانه

حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه شهرستان جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر، گفت: به راستي كه حضرت معصومه(س)  همچون جده اش حضرت زهرا(س) در معيارهاي ارزشي اسلام يكه تاز عرصه ها و در علم، كمالات و قداست گوي سبقت را از ديگران ربوده بود.

 

وی ادامه داد: حضرت معصومه تافته اي ملكوتي و جدا بافته و ساختار وجودي او از ديگران ممتاز بود، همچنین حضرت معصومه هم نام حضرت فاطمه زهرا است، از این رو در اين نام رازها نهفته است، يكي از رازها اين است كه در علم و عمل از رقباي خود پيشي گرفته و ديگر اين كه از ورود شيعيان به آتش دوزخ جلوگيري مي کند.

 

حجت الاسلام کرمی پور ادامه داد: دختران و زنان جامعه اسلامی باید با علم روز همراه شوند و در کنار آن نیز ویژگیهای دیگر را نیز داشته باشند، از این رو حضرت معصومه(س) به دلیل ویژگیهای علمی و دیگر ویژگیهای خاص خود مورد احترام پدر بودند، بنابراین اسلام زن و دختران را محدود به خانه نکرده است و همچنین باید در بحث علمی و تقوا نسبت به زنان کشورهای دیگر پیشرو باشند.

 

امام جمعه جیرفت بیان داشت: در دین مبین اسلام شاخصه های بسیار زیبایی برای دختران و زنان وجود دارد و دختران و زنان باید این شاخصه ها را داشته و در جامعه تاثیرگذار باشند.

 

وی افزود: تاثیر زن به عنوان نیمی از پیکره اجتماع بشری امری غیر قابل انکار است، اما سطح این تاثیر و کیفیت آن از جمله مسائلی است که بستگی تام به فرهنگ جوامع و بنیادهای فکری آن دارد.

 

امام جمعه جیرفت اظهار داشت: ایمان، تقوا، متدین و با حجاب بودن یکی از شاخصه هایی است که دختران و زنان جامعه اسلامی باید داشته باشند از این رو دشمنان ما به دنبال از بین بردن و کم رنگ کردن حجاب هستند، بنابراین دختران جامعه اسلامی باید با حجاب باشند تا تاثیر فرهنگ غرب بر روی آن ها بسیار کم شود.

 

حجت الاسلام رضا کرمی پور تصریح کرد: خداوند برای حفظ نوع انسان و به منظور رسیدن آن ها به کمالات انسانی و هدف خلقت، میل و علاقه به داشتن فرزند صالح و سالم را در نهاد آنان قرار داد؛ چراکه رستگاری و صلاح نسل انسان، سعادت و خوشبختی خود و فرزندان را در دنیا و آخرت رقم می زند بلکه دارای آثار و برکاتی برای والدین نیز هست.

 

امام جمعه جیرفت در پایان گفت: فرزند صالح و سالم گلی از گلهای بهشت است که مایه شخصیت بخشی و سرفرازی پدر و مادر، استحکام خانواده و یاوری و غم خواری والدین در زمان حیات ایشان است همچنین وسیله ای برای بالابردن مقامات اخروی شان در عالم آخرت و سبب آمرزش گناهان و فرستادن خیرات و برکات بر ایشان می شود، چنین خانواده ای مشمول دعای ملائک و فرشتگان الهی می شوند./302/866/ب1

ارسال نظرات