۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۴۴۱۹۰۲
رییس سازمان بسیج اصناف کشور:

برگزاری کلاسهای آموزش فقه بازار اولویت اصلی سازمان بسیج اصناف است

رییس سازمان بسیج اصناف کشور برگزاری کلاسهای آموزش فقه بازار را از جمله اولویت اصلی سازمان بسیج اصناف دانست و گفت: این جریان سبب می‌شود تا بازاریان و اصناف با این موضوع آشنایی بیشتری پیدا کنند چون کسب حلال مهم بوده و این موضوع از مهم‌ترین موضوعاتی است که به دنبال آن هستیم.
دکتر غلامرضا حسن پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف کشور صبح امروز در یادواره شهدای اصناف قزوین که در مسجد آقا سید علی قزوین برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س)، گفت: امروز که روز ولادت این عزیز بزرگوار و روز دختر نام گرفته، زنان و دختران ما باید امانت‌دار حیا و عفت فاطمی باشند.

 

وی درادامه با اشاره به آیات 10 تا 13 سوره مبارکه صف افزود: خداوند در این سوره ما را به تجارتی دعوت کرده که هیچ ضرری در آن وجود ندارد و می‌فرماید ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید آیا می‌خواهید شما را به تجارتی راهنمایی کنم که شما را از عذاب دردناک روز جزا نجات دهد از این رو باید به خدا و رسول او ایمان داشته باشید و با مال‌هایتان وجان‌هایتان در راه خدا مجاهدت کنید.

 

رییس سازمان بسیج اصناف کشور در ادامه با بیان اینکه بیش از یازده هزار شهید در کشور مصداق این آیه هستند ابراز کرد: شهدای ما هم با مال‌شان و هم باجان‌شان در راه خدا پیکار کردند از این رو خداوند می‌فرماید این برای شما بهتر است اگر بدانید.

 

شهدا با مجاهدت خودشان در حقیقت با خدا معامله می‌کنند

وی در ادامه با بیان اینکه اولین قطره‌ خونی که از شهید بر روی زمین می‌ریزد تمام گناهان او بخشیده می‌شود گفت: شهدا با مجاهدت خودشان در حقیقت با خدا معامله می‌کنند و خداوند خطاب به مومنان می‌فرماید اگر اینگونه عمل کنید وارد بهشت می‌شوید و هیچ‌گاه از این بهشت خارج نمی‌شوید که این خود یک رستگاری عظیم است.

 

حسن پور در ادامه با بیان اینکه با این مجاهدت انسا‌ن‌ها هم در مسیر شهدا قرار می‌گیرند تصریح کرد: خداوند اینگونه به مومنان بشارت داده است و به آنها بهشتی می‌دهد که قابل توصیف نیست.

 

اصناف و بازاریان نقش بسیار مهمی را در اقتصاد دارند

وی با بیان اینکه بسیج می‌تواند نقش اساسی در تمام عرصه‌ها ایفا کند اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اصناف و بازاریان نقش بسیار مهمی را در اقتصاد داشتند و با روحیه جمعی و تعاون توانستند کمک بسیاری را در آن زمان انجام دهند.

 

رییس سازمان بسیج اصناف با اشاره به نقش آفرینی بسیجیان اصناف ابراز کرد: نخستین نقش آفرینی این قشر در بحث کمک به جبهه‌های جنگ تحمیلی و دومین موضوع آن حضور در این جبهه‌ها بوده که 11 هزار شهید اصناف را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

 

حسن پور با بیان اینکه بسیج یک نیروی مردمی است خاطر نشان‌ کرد: بسیج به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد که بیشتر فرماندهان پایگاه‌های مقاومت در بسیج اصناف از بسیجیان این قشر هستند.

 

وی با بیان اینکه سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است، تصریح کرد: تمرکز ما بر اقتصاد مقاومتی است، نقش اصناف، بازاریان و به ویژه بسیجیان بسیار مهم است که چگونه به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

 

رییس سازمان بسیج اصناف کشور اظهار کرد: هر کدام از ما نقشی در این زمینه داریم و بسیج هم باید به صورت یک نیروی امدادی در صحنه حضور پیدا کرده و خلأهای موجود را پر کند.

 

برگزاری کلاسهای آموزش فقه بازار از جمله اولویت اصلی بسیج اصناف

حسن پور برگزاری کلاسهای آموزش فقه بازار را از جمله اولویت اصلی سازمان بسیج اصناف دانست و ابراز کرد: این جریان سبب می‌شود تا بازاریان و اصناف با این موضوع آشنایی بیشتری پیدا کنند چون کسب حلال مهم بوده و این موضوع از مهم‌ترین موضوعاتی است که به دنبال آن هستیم.

 

رییس سازمان بسیج اصناف کشور اظهار کرد: اقامه نماز اول وقت در بازار، همچنین ترویج و تکریم عفاف و حجاب، دقت در فروش پوشاک از دیگر اقدامات فرهنگی به حساب می‌آید که به صورت گسترده آغاز شده است.

 

وی در پایان گفت: در بخشهای مدیریتی گسترش بسیجیان در تمام اتحادیه‌ها و شهرستانها در دستور کار ما قرار گرفته است و تاکنون بالغ بر 500 هزار بسیجی در سراسر کشور به طور مستقیم زیر نظر بسیج اصناف هستند و این روند رو به پیشرفت است./202/873/ب1

ارسال نظرات