۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۴۱۹۱۱
مدیر مدرسه علمیه ام‌المؤمنین حضرت خدیجه تأکید کرد؛

ضرورت الگوبرداری طلاب خواهر از سیره علمی و عبادی حضرت معصومه

مدیر مدرسه علمیه ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) گفت: طلاب و فراگیران علوم دینی با تأسی از حضرت معصومه(س) باید با بصیرت کامل به آموخته‌های خود عمل کنند تا جامعه طلبه بودن آنان را به حقیقت درک کند.
حضرت معصومه

ربابه سادات جذبی، مدیر مدرسه علمیه ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و نام‌گذاری آن به عنوان روز دختر، گفت: فاطمه معصومه(س) الگوی مناسبی برای دختران جوان است به همین دلیل روز ولادت این بانوی بزرگوار را روز دختر قرار دادند.

 

وی با اشاره به مقام شفاعت حضرت معصومه(س) که موهبتی الهی است، بیان داشت: شفاعت مقام عالی الهی است که به انسانهای پاک و مطهر عنایت شده تا در روز رستاخیز، گروهی را که شرایط شفاعت شدن را دارند با اذن الهی شفاعت کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه ام‌المؤمنین حضزت خدیجه(س) با بیان اینکه «معصومه» از القاب مشهور حضرت فاطمه ثانی است، ابراز کرد: لقب معصومه بیانگر عصمت آن حضرت است زیرا امام رضا(ع) زیارت ایشان را همسنگ زیارت خودش قرار داد و فرمودند: هرکس معصومه(س) را در قم زیارت کند، مثل کسی است که مرا زیارت کرده است و این نشان از عصمت آن بزرگوار دارد.

 

جذبی درباره ولایت پذیری حضرت معصومه(س)، گفت: حرکت حضرت معصومه(س) به سوی مرو و ملحق شدن ایشان به امام عصر خود نشان از ولایت پذیری این بانوی بزرگوار دارد زیرا حضرت زهرا(س) فرمودند: امام، مثل کعبه است که مردم باید به سمت آن حرکت کنند و به دور آن بگردند نه اینکه کعبه به سوی مردم بیاید.

 

وی با اشاره به عبادات آن حضرت، عنوان کرد: حضرت معصومه(س) با اقامت هفده‌ روزه خود در بیت النور، نمونه کاملی از عبادات و شب زنده داری را در واپسین روزهای عمر شریفش که بیانگر یک عمر عبادت و خضوع و خشوع در برابر حضرت حق بود برای ما به یادگار گذاشت.

 

مدیر مدرسه علمیه ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) با اشاره به مرتبه علمی حضرت فاطمه معصومه(س)، ابراز کرد: این بانوی گرامی در مرتبه علمی و فقهی در مرتبه قابل توجهی قرار داشتند به طوری که در غیاب پدر بزرگوار خود، جواب‌گوی سؤالات علمی و فقهی مردم بودند.

 

جذبی با بیان اینکه طلاب و فراگیران علوم دینی باید با تأسی از حضرت معصومه(س) گام بردارند، گفت: طلاب و فراگیران علوم دینی با تأسی از حضرت معصومه(س) باید با بصیرت کامل بر آموخته‌های خود عمل کنند تا جامعه طلبه بودن آنان را به حقیقت درک کند./302/813/ب1

ارسال نظرات