۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۴۴۱۹۱۸
کارشناس مذهبی:

مادران نقش مهمی در تربیت دختران نمونه دارند

استاد حوزه علمیه گفت:‌ در جامعه امروز که نسل دختران اسلامی بسیار مورد هجوم دشمن قرار می گیرد، مادران وظیفه سنگینی را بر عهده دارند و باید در تربیت دختران کوشا باشند تا دختران در آینده نیز نسبت به فرزندان خود احساس مسؤولیت کنند و در تربیت آنان کوشا باشند.
حضرت معصومه(س)

مریم السادات طباطبایی مدرس و مشاور حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: دختر مسلمان در جامعه اسلامی با فرهنگ اسلامی سعی می کند یک دختر مسلمان باقی بماند، این دختر باید انسانیت خود را نشان دهد نه زیباییهای ظاهری خود را، همچنین استعدادهای خود را با رعایت نکات اخلاقی، حیا و عفت شکوفا کند و یک فرد مثبت برای جامعه اسلامی باشد نه آسیبی برای جامعه.

 

وی افزود: دختران مسلمان سعی می کنند با قرآن مأنوس شوند و با قرآن زندگی کنند همچنین سعی می کنند حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند، بنابراین همان طور که حضرت زهرا (س) در دین داری، رفتار، همسرداری و در تمام ابعاد نمونه بودند دختر مسلمان نیز سعی می کند خودش را به حضرت زهرا نزدیک کند.

 

مدرس و مشاور حوزه و دانشگاه بیان داشت: یک دختر مسلمان واقعی هرگز در دام برنامه های آلوده نمی افتد، از آنها درس و مشق نمی گیرد و راه آنها را نمی رود و سعی می کند توانمندی خود را در بهترین مسیر شکوفا کند همچنین اعتقادات و باور های خود که درقلب او جای گرفته و ریشه کرده است را هر در شرایط، زمان و مکانی که قرار گیرد از دست نمی دهد و حاضر نیست از آن دست بر دارد.

 

طباطبایی تصریح کرد: خداوند متعال خالق ما است، از این رو بر تمام وجود ما غالب، آگاهی و تسلط دارد، بنابراین از زن خواسته است که مهم ترین وظیفه خود یعنی مادر خوب و همسری نمونه بودن را که بالاترین و بهترین شغل است به خوبی انجام دهند.

 

کارشناس مذهبی بیان کرد: اشتغال زن هیچ ممانعتی ندارد، از این رو اگر با حضور در اجتماع به مادر بودن و همسر بودن آسیبی وارد شود قطعا باید آن کار را کنار بگذارد.

 

وی ادامه داد: شغل زنان در جامعه اسلامی خیلی مهم است و نباید هر کاری را انجام دهند و متناسب با توانمندی و روحیه خود انجام وظیفه کنند و در کنار شغل خود باید فرزندانی صالح تربیت کنند.

 

طباطبایی در پایان گفت: در جامعه امروز که نسل دختران اسلامی بسیار مورد هجوم دشمن قرار می گیرد، مادران وظیفه سنگینی را بر عهده دارند و باید در تربیت دختران کوشا باشند تا دختران در آینده نیز نسبت به فرزندان خود احساس مسؤولیت کنند و در تربیت آنان کوشا باشند./302/866/ب1

ارسال نظرات