۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۴۱۹۱۹
معاون پژوهش حوزه های علمیه استان همدان مطرح کرد؛

لزوم ارتباط گیری مدیریت با بدنه حوزه/ مسأله پژوهش قوام بخش آموزش است

معاون پژوهش حوزه های علمیه استان همدان گفت: یکی از وظایف مدیر حوزه های علمیه این است که ارتباط نزدیک با بدنه حوزه داشته باشد.
حجت الاسلام کاظمی

حجت الاسلام سعید کاظمی، معاون پژوهش حوزه های علمیه استات همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درهمدان، با اشاره به اهمیت توجه به تحول در حوزه های علمیه شهرستان ها، اظهار داشت: یکی از پیشنهادهایی که برای مدیران حوزه های علمیه می شود این است که مأموریت ها متناسب با ظرفیت ها تنظیم شود.

 

وی افزود: برخی شهرستان ها ظرفیت هایی دارند و در این زمینه محدودیت هایی وجود دارد و مأموریتهای واگذار شده بیش از انتظار و اعتبار است و عِده و عُده کافی به لحاظ سازمانی برای انجام امور وجود ندارد.

 

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: یکی از وظایف مدیر حوزه های علمیه این است که ارتباط نزدیک نه از طریق معاونت ها بلکه با مدیران و معاونان داشته باشد.

 

وی با اشاره به لزوم توجه به ارزیابی از مدیریت های استانی در حوزه و آشنایی با مأموریت ها و ظرفیت ها، گفت: مدیریت حوزه باید در جریان امور حوزه های شهرستان ها به صورت مستقیم قرار گیرد.

 

حجت الاسلام کاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: البته در راستای نظارت مدیر بر حوزه ها ارتباط سازمانی وجود دارد اما در این رابطه ارتباط بیشتری نیاز است که وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت واقعی بودن گزارش ها، یادآور شد: بسیاری از گزارش ها نمایشگر خوبی برای بازنمایی مشکلات حوزه علمیه نیستند و باید در این راستا اقدامات جدی صورت گیرد.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه استان همدان ابراز داشت: مسأله پژوهش در حوزه که قوام بخش آموزش است، باید به صورت جدی دنبال شود و توجه بیشتری به آن صورت گیرد.

 

وی در پایان اظهار داشت: امروز پژوهش در حوزه امری فرابرنامه ای است، البته مدیر فعال ما یشاء نیست ولی می تواند در زمینه پیشبرد اهداف عالی حوزه های علمیه برنامه ارائه کند./979/302/ب2

ارسال نظرات