۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۴۱۹۲۴

شکایت زن مسلمان از پلیس ضدتروریست انگلیس به دلیل بازداشت غیرموجه

زن مسلمانی که به دلیل خواندن کتابی درباره هنر سوریه در هواپیما از سوی پلیس ضد تروریست انگلیس بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته، از خدمه هواپیما و پلیس شکایت می کند.
کتاب تاریخ سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه خبری ایندیپندنت روز پنجشنبه  نوشت: فائزه شاهین 27 ساله و کارمند سازمان خدمات درمانی ملی انگلیس، ماه جولای گذشته از ترکیه عازم دونکستر (انگلیس) بود، که به دلیل خواندن کتاب «سوریه سخن می گوید: از هنر تا فرهنگ» از سوی خدمه هواپیما نشان می شود.

 

این نشریه افزود: وی پس از ورود به فرودگاه از سوی پلیس یورکشایر جنوبی بازداشت و مورد بازجویی قرار می گیرد.

 

به گزارش ایرنا، ایندیپندنت اضافه کرد: ماموران پلیس این زن را به مدت 15 دقیقه تحت قانون تروریسم مورد بازجویی قرار داده و به او گفته اند که آنها به کتابش مشکوک شده اند.

 

این نشریه خبری نوشت: خانم شاهین می گوید قصد دارد علیه پلیس انگلیس و خدمه هواپیما رسما شکایت کند.

 

ایندیپندنت به نقل از وی نوشت: من کاملا بی گناه بودم اما با من به گونه ای رفتار شد گویا من متهم هستم.

 

این نشریه خبری به نقل از وی ادامه داد: من در صف کنترل گذرنامه ایستاده بودم که متوجه شدم پلیس به من خیره شده است. پس از آنکه از کنترل پاسپورت عبور کردم دو مامور پلیس به سمت من آمدند و از من خواستند تا دوباره پاسپورتم را به آنها نشان دهم.

 

ایندیپندنت نوشت: وی با بیان اینکه از رفتار پلیس عصبانی شده است، افزود: آنها جزوه ای درباره قانون مبارزه با تروریسم به من نشان داده و عنوان کرد که این جزوه از سوی پلیس برای مبارزه با تروریسم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در همین حال، «کیث واز» رییس کمیته امور داخلی مجلس عوام در واکنش به این خبر گفته است که خدمه هواپیما بیش از اندازه از خود واکنش نشان داده اند و بایستی از مسافرش رسما عذرخواهی کند.

 

وی افزود: در شرایط کنونی مردم نگران هستند اما باید تعادل حفظ شود.

 

نگرانی ها از افزایش احتمال حملات تروریستی در انگلیس سبب شده است تا پلیس این کشور برای اولین بار افسران موتور سوار واحد ضدتروریست اش را در خیابان ها و مراکز گردشگری لندن برای مقابله سریع و موثر در برابر آنچه حملات تروریستی خوانده شده است، مستقر سازند.

 

سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده است که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.

 

در صورتی که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می رسد و این بدان معناست که «وقوع یک حمله قریب الوقوع تروریستی انتظار می رود.»/847/ب102/د

ارسال نظرات