۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۴۱۹۲۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حضرت معصومه الگویی حقیقی برای بانوان جامعه اسلامی است

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که بانوان و دختران جوان جامعه برای حرکت در مسیر صحیح زندگی نیازمند الگو هستند، گفت: دختران جامعه اسلامی ما باید با شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) بیشتر آشنا شوند و سیره او را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) با حضور جمعی از بانوان در ساری برگزار شد به نقش مهم دختران امروز به‌ عنوان مادران فردا در شکل​گیری جامعه​ای بهتر و سالم​تر اثبات شده دانست و افزود: هر چه دختران از رشد اخلاقی و فکری بالاتری برخوردار باشند، می​توانند جامعه را به سمت کمال و پویایی سوق دهند.

 

وی با توجه به اهمیت مقام و جایگاه زن و مادر در جامعه، نقش زنان اسلامی را در پیشبرد اهداف متعالی و انسان ساز جوامع بشری حائز اهمیت دانست و توانمندی زنان را در اداره جامعه و تربیت خانواده مؤثر خواند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با مهم ارزيابي کردن نقش و جايگاه زن در دين مبين اسلام، ابراز داشت: متأسفانه در دنياي غرب، زنان به اسم آزادي، مورد سوء استفاده قرار مي گيرند و این در حالی است که زن در دين مبين اسلام از منزلت و کرامت خاصي برخوردار است

 

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنين به برخي تفکرات نا‌صحيح در زمان جاهليت و قبل از اسلام اشاره و تأكيد كرد: پيامبر اسلام ذهنيت نا‌مناسبي که درباره زن در ميان جامعه بود را از بين برد

 

حجت الاسلام طاهری با بيان اين‌که زنان جامعه اسلامي بايد حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) را الگو و راهنماي خود قرار دهند، اظهار داشت: بخشي از فرهنگ‌سازي‌ها، وظيفه زنان است که بايد با الگو پذيري از ائمه اطهار(ع) فرهنگ اصيل اسلامي را در جامعه ترويج کنند.

 

وی اظهار داشت: ضروری است بانوان جامعه اسلامی از این بانوان نمونه اسلام که مظهر کرامت و فضیلت هستند، الگو بگیرند و راه و رسم زندگی ائمه اطهار(ع) را سرمشق خود قرار دهند تا در مسیر پرتلاطم زندگی موفق و پیروز باشند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران توجه ویژه به جایگاه دختران و زنان در جامعه را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: استکبار جهانی ارزش ها و فرهنگ جامعه به یژه بانوان را مورد هدف تهاجم و هجمه قرار داده است، به همین دلیل با گسترش فرهنگ و اخلاق اسلامی و تبیین و تشریح زندگی حضرت معصومه(س) در بین بانوان جامعه استکبار جهانی در نیت شوم تهاجم فرهنگی ناکام خواهد ماند.

 

وی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه(س) دارای شخصیتی رفیع و والا مقام است به طوری که ائمه طاهرین(ع) از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کردهاند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه آمده و از مقام والای او سخن گفتهاند.

 

حجت الاسلام طاهری افزود: بعد از فاطمه زهرا(س) از جهت گستردگى شفاعت، هیچ کس و حداقل هیچ بانویى به شفیعه محشر، حضرت معصومه(س) نمى‏ رسد که امام به حق ‏ناطق، حضرت جعفر صادق(ع) در این رابطه مى‏ فرماید: با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت مى‏ شوند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: علما و بزرگانی که ما از وجود آن ها متنعم هستیم و به‌ عنوان رهبران فکری، دینی و عقیدتی مردم به شمار می روند در کنار مرقد نورانی آن بانوی مکرمه رشد و پرورش یافته اند.

 

وی با بیان این که بانوان و دختران جوان جامعه برای حرکت در مسیر صحیح زندگی نیازمند الگو هستند، گفت: دختران جامعه اسلامی ما باید با شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) بیشتر آشنا شوند و سیره او را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که دهه کرامت فرصت خوبی برای شناساندن دو سرمایه گرانقدر ایران اسلامی است، بیان داشت: تبیین شاخصه های زندگی بر اساس سیره امام معصوم(ع) و تأسی از سیره حضرت ثامن الحجج(ع) به عنوان الگوهای عملی در جامعه از جمله مواردی است که در این دهه باید به آن توجه شود.

 

وی با بیان این که دهه کرامت بهترین فرصت تبیین سیره رضوی در جامعه است، تصریح کرد: برگزاری جشن های دهه کرامت فرصت بسیار مغتنمی برای تبیین سیره رضوی در بین مردم به ویژه نسل جوان است که باید در این راستا اهتمام و تلاش والایی وجود داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که ترویج سیره اهل بیت معصومین(ع) سبب تعالی و سعادت انسان می شود، گفت: حرکت در مسیر سیره نورانی این بزرگواران می تواند به عنوان عاملی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بيان اين که دهه کرامت يادآور بسياري از مفاهيم بلند و سازنده است، بیان داشت: مهر و وفايي که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار و غربت و بيماري و مرگ در فصل جواني را براي او آسان کرده است مي تواند بزرگترين الگو براي عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) باشد.

 

وی با بيان اين‌که حضرت معصومه(س) جلوه اي از وجود حضرت فاطمه(س) است، گفت: حضرت معصومه امروز بارگاه ملکوتي و مطهرش همچون خورشيدي در قلب شهرستان قم مي درخشد و همواره فيض بخش و نورافشان دل ها و جان هاي تشنه معارف حقاني است.

 

حجت الاسلام طاهری با بيان اينکه حضرت معصومه(س) همنام حضرت فاطمه زهرا(س) است، تصريح کرد: در اين نام رازها نهفته است و يکي از آنها پيشي گرفتن از رقباي خود در علم و عمل و ديگري جلوگيري از ورود شيعيان به آتش دوزخ است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: از ديگر مشابهت هاي حضرت معصومه(س) سلام به حضرت زهرا(س) و فداکاري ايشان در راه اثبات ولايت بود، زيرا حضرت معصومه(س) نيز آن چنان تلاش کرد که جان خود را فدا و به شهادت رسيد.

 

وي با بيان اينکه همان گونه که حضرت زهرا(س) با استدلال هاي متين و استوار، حقانيت ولايت حضرت علي(ع) را تبيين مي کرد، حضرت معصومه(س) نيز چنين بود، گفت: رواياتي که از آن حضرت نقل شده غالباً درباره امامت و ولايت علي(ع) است که با اثبات ولايت او ولايت امـامـان معصوم نيز ثابت مي شود.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به روايات متعددي از امام صادق(ع) درباره جايگاه حضرت معصومه(س) نزد اهل‌ بيت(ع)، اظهار داشت: خداوند به حضرت معصومه(س) اذن شفاعت ولايي داده است و اين مسأله درباره حضرت زهرا(س) نيز گفته شده است./950/202/ب2

ارسال نظرات