۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۴۳۲۵۸
وزیر آموزش و پرورش:

برای اولین بار فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در سند تحول بنیادین تهیه شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اولین بار تحول بنیادین فلسفه تعلیم و تربیت تهیه شده که ذخیره ای برای نظام آموزش و پرورش است.
علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، علی اصغر فانی، در سومین روز سی و سومین دوره اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: تدوین و تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مدت 10 سال به طول انجامیده است.

 

وی افزود: سند تحول بنیادین به عنوان سند بالادستی مبنای فعالیت های آموزش و پرورش کشور است به طوری که در برنامه ششم توسعه سند تحول به موجب مصوبه هیئت وزیران مبنای کار قرار گرفته است و نمایی از چشم انداز ایران 1404 است که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رسیده است.

 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تدبیر سند چشم انداز 1404 را می توان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دید.

 

وی بیان کرد: نقشه راه سند تحول بنیادین را دو سال پیش در اجلاس آموزش و پرورش رونمایی کردیم و همکاران و دوستان در حال اجرایی کردن این سند هستند البته می توان گفت اجرایی کردن سند تحول از توان یک وزارتخانه خارج است و برای نزدیک شدن به ایران 1404 علاوه بر تلاش هایی که باید در وزارت آموزش و پرورش انجام شود نیازمند تلاش های سایر ارگان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی هستیم.

 

فانی بیان کرد: توسعه مشارکت از سیاست های کلی دولت یازدهم است که در آموزش و پرورش دنبال می شود و در ادامه اجرایی کردن سند تحول بنیادین از توانمندی های سایر نهادها باید بهره مند شویم.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت ها در کنار کمک هایی که دولت در بخش آموزش و پرورش دارد می تواند متضمن اجرای سند تحول بنیادین باشد.

 

وی بیان کرد: زیرنظام منابع انسانی و فضا و تجهیزات از زیرنظام های نظام تعلیم و تربیت است. یقینا تحول در آموزش و پرورش در گروی تحول در نیروی انسانی است.

 

وی بیان کرد: باید زمینه انگیزه، آرامش، آسایش، بهبود وضعیت معیشتی در کنار هویت و منزلت معلم فراهم شود که می تواند نقش موثری در تحول نظام آموزش و پرورش داشته باشد.

 

وی بیان کرد: فراهم نمودن فضا و تجهیزات نیز می تواند به ایجاد انگیزه و ارتقای کیفیت نظام آموزش و پرورش کمک کند.

 

وی تأکید کرد: برای اولین بار در سند تحول بنیادین فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تهیه شده است که ذخیره ای برای نظام تعلیم و تربیت است./836/د102/ل

ارسال نظرات