۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۴۳۶۶۱
استاد حوزه علمیه جیرفت:

ریشه بیکاری در فرهنگ مادی و رفاه طلبی است

حجت الاسلام شیری با اشاره به معضل بیکاری، گفت: مهم ترین عامل بیکاری تفکرات مادی و روحیه رفاه طلبی است؛ اینکه یک عده تن به کار و تلاش نمی دهند و در کمال رفاه طلبی عملگرایی و کوشش ندارند.
حجت الاسلام شیری استاد حوزه علمیه جیرفت

حجت الاسلام ابالفضل شیری، استاد حوزه علمیه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به معضل بیکاری، گفت: مهم ترین عامل بیکاری تفکرات مادی و روحیه رفاه طلبی است؛ اینکه یک عده تن به کار و تلاش نمی دهند و در کمال رفاه طلبی عملگرایی و کوشش ندارند.
این کارشناس مسائل دینی افزود: چنین افرادی کارگری و زحمت کشی را ننگ و عار می دانند و تنها پشت‌ میزنشینی را شغل می می دانند.
وی تصریح کرد: ما مخالف رفاه طلبی نیستیم؛ لکن این رفاه طلبیها باید در کنار عملگرایی و زحمت کشی باشد.
این کارشناس مسائل مذهبی عملکرد بد مسؤولان را دیگر عامل بیکاری دانست و گفت: اسف بار است که بگوییم مسؤولان اعتقادی به توان داخلی ندارند و تمام نگاه آنها به غرب و خارج است.
وی ادامه داد: نتیجه این تفکر تعطیلی کارخانه ها، نابودی بنگاه های تولید و واردات بی رویه کالا بوده است.
حجت الاسلام شیری اظهار داشت: نتیجه تعطیلی کارخانه ها چیزی جز رکود در عرصه تولید و بیکاری نبوده است.
وی سومین عامل بیکاری را عدم حمایت ملی از کالای داخلی دانست و تاکید کرد: مردم باید از کالاهای داخلی حمایت کنند؛ بدین شکل که جنس خارجی نخرند و اهتمام خود را بر خرید کالای ایرانی بگذارند.
استاد حوزه علمیه جیرفت اظهار داشت: تقویت بنگاه های تولیدی تنها در حمایت ملی از تولیدات داخلی است؛ بر این اساس مردم باید همت کنند و با خرید کالای داخلی به صنعت و تولید کشور خدمت کنند.
وی ابراز داشت: پازل دیگر این حمایت ملی را مسؤولان تشکیل می دهند؛ آنان باید به جوان ایرانی بها دهند و با تصویب قوانین و اختصاص بودجه صنعت داخلی را تقویت کنند.
حجت الاسلام شیری در پایان گفت: خرید کالای خارجی خدمت به بیگانگان و خیانت به صنعتگران داخلی است./9701/302/ب3

ارسال نظرات