۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۴۳۹۳۸
رییس مؤسسه خطابه امیربیان خبرداد؛

اعزام بیش از 3 هزار مبلغ در ماه رمضان/ برنامه‌ریزی ویژه برای عملیات تبلیغی اربعین

حجت‌الاسلام هادی پور با اشاره به نقش تبلیغ در توجه مردم به فرهنگ اهل‌بیت(ع) گفت: مؤسسه امیربیان در همین راستا در ماه رمضان بیش از سه هزار نفر را به 22 استان کشور اعزام کرد.
حجت الاسلام هادی پور مدیر مؤسسه امیر بیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سامان هادی پور پیش از ظهر امروز در همایش تبلیغی محرم که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به ضرورت تبلیغ برای گسترش فرهنگ اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) در یک روایت نورانی بالاترین اعمال را دستگیری از فقرای فکری و معرفتی امت اسلامی برشمرده و می‌فرمایند: شخصی که به فریاد انسانی برسد که در دام افکار دشمنان گرفتار شده است، در روز قیامت هنگامی که از قبر برمی‌خیزد فرشتگان بال‌های خود را فرش راه او می‌کنند و او در میان هیاهوی محشر با آسودگی وارد بهشت می‌شود.

رییس مؤسسه خطابه امیر بیان افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای امروز مصداق بارز دشمنان فرهنگ اهل بیت(ع) هستند و جوانان زیادی را به خود مشغول کرده اند ولی با این حال بسیاری از مبلغان توانسته اند با تبیین درست معارف اهل بیت(ع) مردم را به راه صحیح هدایت کنند که ما نمونه های زیادی از این مسأله دیده ایم.

طلاب فرصت ناب تبلیغ را از دست ندهند

وی با ابراز تأسف از این که برخی از طلبه ها قدر فرصتی که در اختیار آن ها قرار گرفته است را نمی دانند، ابراز داشت: پوشیدن لباس پیامبر برای ما توفیق بزرگی است و بزرگان و علمای دین ما به تبلیغ اهمیت می دادند و از کارهای شخصی و حتی ضروری خود برای رساندن پیام خدا و اهل بیت(ع) می گذشتند؛ اما برخی از طلبه های از مسأله غفلت کرده و آن را جدی نمی گیرند.

حجت‌الاسلام هادی پور تصریح کرد: کار تبلیغی زمانی ارزش و اثر بیشتری پیدا می‌کند که به صورت دسته جمعی صورت بگیرد و در روایات معصومین نیز بر این موضوع تصریح شده است، بنابراین مؤسسه امیربیان و تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب همانند سال های گذشته مبلغان زیادی را به صورت دسته جمعی به تمام مناطق کشور اعزام می کنند.

وی با اشاره این که تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب در ماه مبارک رمضان 140 گروه تبلیغی را به مناطق مختلف کشور اعزام کرد، یادآور شد: در میان این گروه ها مؤسسه امیربیان با بیش 3 هزار نفر طلبه رتبه نخست را داشت که 22 استان کشور را پوشش می داد، اما به لطف خدا در ماه محرم امسال تمام استان های کشور تحت پوشش مبلغان این مؤسسه قرار می گیرند.

افتتاح شعبه شیراز امیربیان

رییس مؤسسه خطابه امیربیان با تأکید بر استقبال علما و بزرگان شهرهای کشور از مبلغان مؤسسه امیربیان، خاطرنشان ساخت: همین حضور پررنگ طلبه های ما در شیراز باعث استقبال خوب حضرات آیات ایمانی و دستغیب شد و آن ها از ما خواستند تا شعبه مؤسسه در شیراز افتتاح شود که به لطف خدا در همین روزهای اخیر شعبه شیراز در کنار شعب تهران، اصفهان و خرم آباد به عنوان چهارمین شعبه مؤسسه در غیراستان قم راه اندازی شد.

وی افزود: شعبه اصفهان مؤسسه امیربیان در ماه محرم سال گذشته تمام دبیرستان های شهر اصفهان، هشت شهر اطراف اصفهان و 60 روستایی که تا آن روز مبلغی ندیده بودند پوشش داد و توانست خیرات و برکات زیادی را به دست بیاورد.

حجت الاسلام هادی پور در پایان با اشاره به بستر مناسب و خوب اربعین برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) تصریح کرد: ما در مؤسسه امیربیان در سال گذشته 230 مبلغ را برای سفر اربعین به عراق اعزام کردیم که این افراد در طول مسیر با جوانان همراه شده و به سؤالات دینی و عقیدتی آن ها پاسخ می دادند؛ برای امسال نیز برنامه ویژه ای در نظر گرفته شده است که از جمله آن آموزش تبلیغ چهره به چهره و دوره فشرده مکالمه عربی قبل از سفر است./1330/پ202/ی

ارسال نظرات