۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۴۴۰۰۷
معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه:

عملیاتی ساختن سیره انبیای الهی ضامن سلامت جامعه است

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه در جشن ولادت امام رضا(ع) با اشاره به آثار و برکات سیره انبیای الهی، گفت: عملیاتی ساختن سیره انبیای الهی ضامن سلامت جامعه است.
حجت الاسلام مهدی محمدی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مهدی محمدی فر، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه ظهر امروز در آیین جشن ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، ابراز داشت: کلید موفقیت و پله ترقی مؤمن توسل به اهل بیت(ع) و توکل به پرودگار است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه با تشریح سه خصلت و ویژگی انسان های مؤمن، تصریح کرد: کتمان و پوشاندن اسرار دیگران صفتی الهی است که هر بنده ای در جهت رسیدن به تقرب الهی باید نسبت به کتمان اسرار دیگران اهتمام ویژه داشته باشند، چرا که افشای اسرار سبب غیبت برادران دینی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، افزود: اگر مردم از اسرار و درون یکدیگر مطلع بودند حتی از دفن یکدیگر به هنگام مرگ خودداری می کردند، از این رو حفظ اسرار از ویژگی های برجسته خداوند متعال است در نتیجه افراد مؤمن باید این ویژگی بارز را در وجود خویش تقویت کنند.

حجت الاسلام محمدی فر خاطرنشان کرد: مدارا کردن با مردم، سیره نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین(ع) است، از این رو با توجه به خصلت های پاک انبیاء الهی باید نسبت به دیگران خلق و خویی علوی داشت تا موجب جاودانگی و نشر اندیشه های دین و سیره ائمه معصومین(ع) شویم.

این مسؤول یادآور شد: بسیاری از مردم با مذاهب و ادیان مختلف با دیدن خلق و خوی نبی مکرم اسلام شهادتین را بر زبان آورده و به دین مبین اسلام گرایش پیدا می کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه صبر و حوصله را از دیگر نشانه های مؤمنان دانست و اظهار داشت: با عملیاتی ساختن سیره و صفات ائمه معصومین(ع) در زندگی، آسیبهای اجتماعی و فردی در جامعه تقلیل پیدا می کند.

حجت الاسلام محمدی در پایان بیان داشت: راه های موفقیت و سعادت ابدی بر همت بلند و تلاش، صبر و بردباری و مشورت با علمای دین و همچنین توکل به خدا و توسل بر ائمه معصومین(ع) صورت می پذیرد و تحقق این ویژگیها سبب ماندگاری و سعادت انسانها می شود./857/202/ب2

ارسال نظرات