۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۴۴۰۲۳
الاخبار:

چرخش موضع ترکیه درباره سوریه یک توهم است

ترکیه به برخی از گذرگاه‌های مرزی با سوریه دستور داده تا از ورود برخی از تجهیزات به داخل خاک سوریه جلوگیری کنند.
سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، با وجود تحرکات سیاسی در محور ایران، مسکو و تهران و فضای مثبتی که در بین این کشورها حاکم شده است؛ ولی درگیری دیگری در پایتخت شمالی سوریه (حلب) در جریان است.

این روزنامه لبنانی نوشت: هرگونه صحبت از چرخش ترکیه یک توهم خواهد بود و نیاز به دلایلی ملموس دارد تا به حقیقت تبدیل شود. ترکیه به راحتی از منطقه‌ای که آن را بخشی از امنیت ملی خود می‌داند دست نخواهد کشید.

الاخبار به نقل از منابع خود نوشت که مقامات ترکیه از شب گذشته به کارکنان برخی از گذرگاه‌های مرزی با سوریه دستور داده‌اند تا از ورود خودروهای «پیک‌آپ» به خاک سوریه جلوگیری کنند. این نوع از خودروها در سوریه برای نصب تیربارهای سنگین به کار می‌رود. این دستور بیشتر شامل گذرگاه «باب الهوی» در استان ادلب است؛ اما شامل گذرگاه «باب السلامه» در حومه شمالی حلب نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، این اقدام ترکیه در چهارچوب کلیاتی است که آنکارا با روسیه بر سر آن توافق کرده بودند؛ ولی در حال حاضر تنها یک اقدام برای نشان دادن حسن نیت به حساب می‌آید.

آنچه که اتفاق افتاده در واقع دست آوردهای ارتش سوریه و متحدانش در صحنه میدانی است؛ که طرف مقابل را به عقب نشینی در صحنه سیاسی وادار کرده است.

به نوشته این روزنامه ترکیه بعد از کودتا همچنان یک عضو اصلی ناتو و با گرایشی آمریکایی باقی خواهد ماند.

دو طرف درگیری برای یک نبرد بسیار شدید در حلب آماده می‌شوند و  نتایج این نبرد مبنای هرگونه اقدام سیاسی در آینده خواهد بود. گرچه این مرحله از درگیری‌ها پایان نبرد در سوریه نخواهد بود؛ ولی یکی از مهمترین ستون‌هایی است که مراحل بعدی در سوریه بر آن بنا خواهد شد./982/ب102/د

ارسال نظرات