۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۴۴۴۰۴۶

بررسی سیره و سبک زندگی امام رضا در یک کتاب

کتاب «بر مدار آفتاب؛ ترسیم زندگی بر مدار حیات رضوی» از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
کتاب «بر مدار آفتاب؛ ترسیم زندگی بر مدار حیات رضوی»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفتر نشر معارف، کتاب «بر مدار آفتاب: ترسیم زندگی بر مدار حیات رضوی» با تدوین حجت الاسلام محمدحسین پورامینی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

 

همگونى زندگی رهبران دینی با مردم، لازمه تربيت و الگوپذيرى است؛ زیرا مهم‌ترين بخش تبليغى يك رهبر، سیره عملى اوست. رفتار و کردار معصومان(علیهم السلام) همچون چراغ و نوری است که زندگی در پرتو شعاع نور ایشان زیبا و فرح‏بخش می‌گردد و پیامبر اکرم و عترت پاک او به عنوان بهترین اسوه و الگو، کانون حیات سعادتمند بشریت‌اند و همگان می‌توانند ابعاد گوناگون زندگی، حتی جزئی‌ترین آن را از سیره و سنّت ایشان استخراج کنند و رهنمای حیات خود، از ولادت تا وفات قرار دهند.

 

این اثر در هفت فصل، با ارائه گوشه‌ای مستند روایی و تاریخی از حیات طیبه امام رضا(علیه السلام) در ساحت‌های ارتباط با خدا، حجّت خدا، خود، خانه و خانواده، جامعه، بهداشت و جامعه، بر آن است تا سبک زندگی مؤمنانه را بیان کند تا همگان بر مدار آن، شیوه زیستن را مشق نمایند.

 

چاپ اول «بر مدار آفتاب» در 156 صفحه، قطع پالتویی، دورنگ، تیراژ 3000 نسخه و قیمت 5500 تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. دفتر نشر معارف پیش از این درباره امام رضا علیه السلام، دو کتاب «شمس  الشموس» (نوشته دکتر حسن قدوسی زاده) و «امام رضا علیه السلام و ایران» (نوشته سید حسین حر) را منتشر کرده است./998/د102/ق

ارسال نظرات