۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۴۴۰۶۱
استاد حوزه علمیه:

نیاز جامعه به طلاب با تبلیغ مقطعی بر طرف نمی شود

حجت الاسلام شاهباز ضرورت تبلیغ مستمر در جامعه را امری لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: بسیاری از طلاب که در قم حضور دارند به تبلیغ مقطعی اشتغال دارند و آن را برای جامعه کافی می دانند حال آن که نیاز جامعه به روحانیت بیش از این است.
تبلیغ

حجت الاسلام اسماعیل شاهباز استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت هجرت طلاب از قم به شهرستانها اظهار داشت: گروهی برای ادامه تحصیل و بهره مندی بیشتر از مراجع و بزرگان علمی و اساتید برجسته در قم مانده اند.

وی افزود: حصور اساتید و مراجع در قم یکی از علل حضور طلاب در قم است  و بسیاری از طلاب استفاده از محضر بزرگان را در امور معنوی و علمی در قم بهانه می کنند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به فضای اجتماعی و مذهبی شهر قم ابراز داشت: داشتن فضای معنوی و زیارتی در شهر قم و امن بودن شهر قم برای تربیت فرزندان یکی از دلائل مهم برای حضور طلاب در قم است.

وی ضرورت تبلیغ مستمر در جامعه را امری لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: بسیاری از طلاب که در قم حضور دارند به تبلیغ مقطعی اشتغال دارند و آن رابرای جامعه کافی می دانند حال آن که نیاز جامعه به روحانیت بیش از این است.

حجت الاسلام شاهباز خاطر نشان کرد: برخی افراد در جامعه طلاب قم افرادی هستند که احساس مسؤولیت نمی کنند و عدم هجرت خود را با روش های متفاوتی توجیه می کنند.

وی افزود: برخی از طلاب به دلیل مشکلات مال و عدم تامین در شهرستانها و قطع شهریه از رفتن به شهرستان ها خودداری می کنند البته در این میان خانواده طلاب نیز دخیل است.

استاد حوزه علمیه گفت: طلاب قم اکتفا به شهریه حداقلی در قم را قابل قبول می دانند و به همین حداقل اکتفا می کنند و حاضر نیستند که شرایط فعلی خود را دستخوش تغییر قرار دهند.

وی در پایان اظهار داشت: حضور مراجع در شهرستان ها و همچنین اساتید، برطرف کردن مشکلات مالی طلاب، نظام مند کردن تبلیغ طلاب از جمله راهکارهای تشویق طلاب برای تبلیغ در شهرستانها است./302/979/ب1

ارسال نظرات