۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۴۴۰۶۵

روحانی مصری خواستار هوشیاری جوانان نسبت به افکار انحرافی شد

مدیرکل مراکز آموزش وزارت اوقاف مصر خواستار هوشیاری جوانان نسبت به افکار انحرافی شد.
شیخ احمد ترکی، مدیر کل مراکز آموزش وزارت اوقاف و عضو مجلس اعلای اسلامی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل سایت خبری الدستور، شیخ احمد ترکی، مدیرکل مراکز آموزش وزارت اوقاف و عضو مجلس اعلای اسلامی مصر شب گذشته طی مراسمی در اسکندریه با بیان این که افراط گرایان هیچ گونه سواد اسلامی و دینی ندارند، گفت: دشمنان با تزریق افکار انحرافی و افراطی در جامعه اسلامی درپی منحرف ساختن جوانان و دوری آنان از خداوند متعال هستند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: بین افراط و تروریسم فرق‎های بسیاری وجود دارد. افراط یک حالت فکری و روحی است که با اقدامات جنایی همراه نیست اما تروریسم یعنی دفاع از افراط گرایی به همراه یک عمل جنایی.

مدیرکل مراکز آموزش وزارت اوقاف نسبت به جذب جوانان به گروهک‎های تروریستی هشدار داد و تصریح کرد: افراطی گرایی به دو قسمت دینی مانند اسامه بن لادن و سیاسی مانند جورج بوش تقسیم می‎شود.

شیخ ترکی نظام آموزشی و دینی کنونی را محتاج به تغییر و تحول گسترده دانست و تصریح کرد: افکار و اندیشه‎های جوانان در دوران کنونی با 10 سال و یا قرن گذشته کاملا متفاوت است بر این اساس سخنرانی و فعالیت‎های فرهنگی باید متناسب با روز باشد.

وی با اشاره به اقدامات داعش در ذبح انسان‎های بی‎گناه به اسم دین گفت: ذبح انسان در سنت نبی اکرم (ص) و قرآن کریم ذکر نشده است و خداوند نفرموده که بکشید در راه خدا بلکه فرموده بجنگید در راه خدا./994/ب902/د

ارسال نظرات