۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۴۴۰۷۶
نماینده مردم بناب تأکید کرد؛

توجه به مطالبات و حق بیمه معلمان/ معلمان فرهنگ سازان کشور هستند

اعزازی با تأکید بر پیگیری مطالبات معلمان که فرهنگ سازان کشور و مربیان آینده سازان کشور هستند، گفت: باید برنامه هایی را که برای تأمین منابع رسیدگی به مطالبات معلمان در نظر گرفته شده است مورد توجه قرار گیرد.
معلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز ضیاءالله اعزازی عصر امروز در نشست مدیران کل آموزش و پرورش شمال‌غرب کشور با بیان اینکه 50 درصد کارمندان دولت ر معلمان تشکیل می دهد، اظهار داشت: باید به دنبال منابعی برای اجرایی کردن برخی مطالبات معلمان مانند حق بیمه بود.

وی با بیان اینکه در مجلس برنامه‌هایی برای پرداخت حق بیمه معلمان توسط دولت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: پرداخت حق بیمه معلمان به سبب اینکه تعداد 50 درصد کارمندان دولت را تشکیل می‌دهند بار مالی زیادی تحمیل می‌کند، در صورت معرفی منبع مالی قابل اجرا خواهد بود که برای این مهم برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پیگیری مطالبات معلمان که فرهنگ سازان کشور و مربیان آینده سازان کشور هستند، تصریح کرد: باید برنامه هایی را که برای تأمین منابع رسیدگی به مطالبات معلمان در نظر گرفته شده است مورد توجه قرار گیرد، با معرفی منبع مالی برخی مطالبات در حوزه معلمان اجرایی خواهد شد.

سلمان خدادادی، نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به برنامه ششم توسعه و اهمیت برنامه های آن، گفت: احکام دائم در برنامه ششم توسعه برای 5 سال مطرح است که بهترین راه‌حلها و شیوه ها را برای دستگاه‌های اجرایی کشور در بر دارد که باید اجرایی شود.

وی با اشاره به دغدغه های آموزش و پرورش، تصریح کرد: متأسفانه دغدغه‌های آموزش و پرورش سابقه چندین ساله دارد که نارضایتی و بی‌انگیزه شدن معلمان را به‌دنبال داشته که باید با برنامه‌ای جامع مشکلات به صورت اساسی حل شود که این مهم می‌تواند توسط نمایندگان مجلس به بهترین نحو پیاده شود.

میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس نیز در این جلسه، یادآور شد: دیدگاه و شرایط برای ارائه خدمات و رفاه به فرهنگیان در مجلس فعلی مثبت است، برای خدمات بهتر در نظام تعلیم و تربیت استان با شفاف سازی، حرکت جدی‌تر مسؤولان آموزش و پرورش را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط مثبت مجلس باید در این مسیر حرکت کرد، ابراز داشت: نظام تعلیم و تربیت در استان باید پیشرفت های مناسبی در حوزه رفاه فرهنگیان و افزایش کیفیت تعلیم و تربیت داشته باشد، این امر نیازمند همکاری و همیاری مسؤولان استانی است./854/203/ب2

ارسال نظرات