۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۴۴۴۱۰۹
آیت الله نظری:

حرکت در مسیر قرآن و حوزه علمیه افتخار بزرگی برای طلاب است

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که حرکت در مسیر قرآن و حوزه های علمیه یک افتخار بزرگی است که شامل حال طلاب و روحانیان شده است، تصریح کرد: سربازی برای امام زمان(عج) افتخاری اعظم است که امروز نصیب طلاب حوزه های علمیه شده است.
آیت الله نظری 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه با مهم ارزیابی کردن جایگاه علما و فقهای دین گفت: بعد از نبوت و امامت هیچ مقامی بالاتر از مقام علما نیست.

 

وی، علما و فقهای دینی را وارثان انبیاء و اولیای دین جامعه اسلامی دانست و افزود: این جایگزینی به این دلیل است که دین، علم، خدا شناسی و خدا پرستی که سرمایه پیامبران است بعد از پیامبران علما، طلاب، فقها و حوزه های علمیه به ارث می برند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه های علمیه با بیان این که در روایات آمده است که قلم علما از خون شهدا نیز مقام بالاتری دارد، گفت: شهدا که به دلیل جان فشانی از مقام بسیار والایی نزد خداوند متعال برخوردار هستند چون جان خود را در راه حفظ اسلام و انقلاب تقدیم کردند، اما تنها چیزی که بر خون شهدا بالاتر است قلم و کاغذ علما است. 

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که علت بقای خون شهدا قلم علما است، تصریح کرد: اگر زبان، قلم و رساله علما و فقهای دینی نباشد کسی نمی تواند جایگاه خون شهدا را برای جامعه تبیین کند.

 

وی با بیان این که علما بعد از انبیاء و اولیای دین، افضل طبقات هستند، خاطرنشان کرد: علمای دین، فضلای مذهب و فقهای دین دارای شرافت عالی و کامل هستند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که حرکت در مسیر قرآن و حوزه های علمیه یک افتخار بزرگی است که شامل حال طلاب و روحانیان شده است، تصریح کرد: سربازی برای امام زمان(عج) افتخاری اعظم است که امروز نصیب طلاب حوزه های علمیه شده است.

 

وی با تأکید بر این که طلاب و حوزویان باید از فرصت علم آموزی که امروز به برکت انقلاب اسلامی برای آنها به وجود آمده به خوبی بهره گیرند، خاطرنشان کرد: همه تلاش یک طلبه باید در جهت علم آموزی و کسب تقوا به کار گرفته شود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به این که جایگاه حوزه های علمیه همواره ارزشمند و اثربخش بوده است، تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه ما باید طلابی در تراز این انقلاب همچون امام راحل، مقام معظم رهبری و دیگر مراجع حاضر پرورش دهند.

 

آیت الله نظری با بیان این که لباس روحانیت لباس مقدسی است و یک طلبه باید متعهد باشد که تا آخر عمر این لباس را بر تن داشته باشد، گفت: یکی از مهم ترین راه های دفاع از این جایگاه اجرای قوانین و آئین نامه های تلبس است.

 

وی حفظ شأن لباس روحانیت را یک رسالت مهم طلاب حوزه دانست و خاطرنشان کرد: نباید با برخی کارهای سبک جایگاه و شأن این لباس مقدس و ارزشمند را کاهش دهیم.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که همه ما در برابر لباس روحانیت وظیفه داریم، گفت: گفتار، اعمال، اخلاق و علم یک طلبه و روحانی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه لباس مقدس روحانیت بسیار اثرگذار باشد.

 

آیت الله نظری، طلاب حوزه علمیه را شاگردان امام زمان(عج) دانست و گفت: اگر بتوانیم به هر کدام یک از این عناوین دست پیدا کنیم فضیلت بسیار بالایی دارد.

 

وی با بیان این که لباس روحانیت همواره مقدس بوده است، گفت: مردم این لباس را نشانه دین و روحانیت را سرباز حضرت ولی عصر(عج) می دانند و باید در حفظ این جایگاه تلاش کنیم.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که حوزه علمیه، روحانیت و طلاب در تاریخ همواره در مسیر نشر و گسترش دینی و مبانی اسلامی گام برداشته است، تصریح کرد: حوزه علمیه و طلاب درد دین داشته و دارند و در این مسیر صادقانه و بدون هیچ چشم داشتی قدم برداشته اند. 

 

آیت الله نظری طلاب و روحانیان را ادامه دهنده مسیر انبیا و اولیای الهی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید با شناخت صحیح دین و ارزش های اسلامی آن را به جامعه منتقل کنند./950/202/ب

ارسال نظرات