۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۴۴۱۱۸

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

فعالیت ۲۳ شرکت زیارتی برای ثبت‌نام از زائران اربعین، برپایی سومین کاروان اردوهای جهادی دانشگاهیان و گسترده شدن سفره اطعام رضوی برای 9 هزار محروم خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با بیان اینکه ۲۳ شرکت زیارتی در شهرستان‌های این استان فعال هستند و آمادگی ثبت‌نام از زائران اربعین رادارند، اظهار کرد: این دفاتر در تمام مدت آماده پاسخگویی به سؤالات مردم در این خصوص هستند.

وی افزود: در مورد سایر شهرستان‌هایی که دفاتر زیارتی در آن‌ها فعال نشده است، در این راستا با اداره پست تفاهم‌نامه‌ای منعقدشده و مردم شهرستان‌ها می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی برای ثبت‌نام اقدام کنند.

قاصری با تأکید بر اینکه ثبت‌نام از زائران اربعین فقط از طریق سامانه سماح انجام می‌شود، از ثبت‌نام ۲۱۰ نفر در این سامانه تاکنون خبر داد و گفت: به دلیل دریافت شماره گذرنامه در این سامانه، ثبت‌نام زائران در روزهای اول کمتر است درحالی که گذرنامه باید شش ماه از تاریخ خروج از مرز اعتبار داشته باشد.

مدیر حج و زیارت استان اظهار کرد: سال گذشته چهار هزار و ۸۳۰ نفر زائر عتبات برای اربعین از استان ثبت‌نام کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود تا شش هزار نفر نیز ثبت‌نام کنند.

برپایی سومین کاروان اردوهای جهادی دانشگاهیان

فریمان ابراهیم‌زاده، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از برگزاری سومین کاروان جهادی دانشگاهیان در منطقه غلامان شهرستان راز و جرگلان خبر داد و افزود: این اردو با حضور ۵۶ نفر از رده‌های مختلف بهداشتی درمانی از سوی حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در قالب اردوهای جهادی اجرا می‌شود.

وی افزود: تیم پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی بهداشت محیط و غیره باهدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به این مناطق از ۲۴ مرداد به مردم محروم این منطقه خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گفته ابراهیم زاده پیش‌ازاین دومین اردو در ایلام برگزارشده است و هدف وزارت از برپایی این اردوی جهادی رفع محرومیت بهداشتی درمانی در سراسر کشور است.

گسترده شدن سفره اطعام رضوی برای 9 هزار محروم خراسان شمالی

اصغر لنگری، دبیر استانی جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی گفت: 9 هزار نفر از محرومان استان به مناسبت سالروز میلاد امام رضا(ع) از اطعام رضوی بهره‌مند شدند.

وی اظهار کرد: به مناسبت سالروز میلاد امام رضا (ع) مراسم اطعام 9 هزارنفری محرومان و نیازمندان خراسان شمالی به همت معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در قالب طرح «زیر سایه خورشید» در 9 منطقه این استان برگزار شد.

لنگری با بیان اینکه در اجرای این برنامه 9 منطقه محروم شناسایی‌ شده است، اضافه کرد: مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری امام هادی(ع)، صاحب‌الزمان(عج)، علامه امینی و شهید همت در بجنورد، قمر بنی‌هاشم در جاجرم، محبان الزهرا(س) و کانون عاشورا در اسفراین، امام خمینی(ره) در مانه و سملقان و کانون قدس شهرستان راز در اجرای این برنامه همکاری کردند.

امام رضا مایه برکت کشور است

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، عصر امروز در جمع فعالان فرهنگی شهرستان بجنورد گفت: وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) در ایران اسلامی مایه برکت کشور است.

وی با یادآوری اینکه نقش آن امام همام در گسترش اسلام باید برای مسلمانان تببین شود، افزود: ازاین‌رو لازم است تا مردم با مطالعه زندگینامه ایشان افزون بر شوق تشرف، از زندگی امام رضا (ع)  آشنای و آگاهی لازم داشته باشند.

حجت الاسلام هدایتی با بیان اینکه مبارزه با طاغوت زمان از ویژگی‌های ائمه بوده دانست ازاین‌رو باید این روحیه در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی نتیجه مبارزه با طاغوت بوده و این فرهنگ از امامان ما به ارث رسیده است./303/9314/ب1

ارسال نظرات