۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۴۴۱۸۰
در نشست مطبوعاتی نقش بهشت مطرح شد؛

آستان مقدس حضرت معصومه موزه زنده هزارساله تاریخ اسلام است

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: آثار معماری آستان مقدس حضرت معصومه(س) ارزشی ترین، کیفی ترین و هنرمندانه ترین آثار معماری تاریخ هزار ساله اخیر را در خود جای داده است.
نشست مطبوعاتی نقش بهشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جواد بهشتی پور امروز در نشست مطبوعاتی کارگاه کشوری نقش بهشت که از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و با همکاری کانون هنر شیعی و سازمان رفاهی فرهنگی شهردای قم که در محل سالن اجتماعات ساختمان کریمه برگزار شد با بیان اینکه کارگاه هنری نقش بهشت پایان مرداد ماه سال جاری با رویکرد نگاهی نو به نقوش و آرایه های معماری برگزار می شود، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر اساس حکم رهبر معظم انقلاب رسالت اصلی خود را نشر معارف قرآن و عترت می‌داند.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه هنر در مبانی اسلام یکی از مهمترین ابزار انتقال معارف قرآن و عترت است، گفت: رهبر معظم انقلاب هنر را رسا ترین رسانه معارف اسلام می‌دانند و می فرمایند«هر آنچه به هنر آميخته شود، آراسته و خواستنى مى‏‌شود و جلوه و جذابيت مى‌‏يابد و دلها به آن شوق پيدا مى‌كند»

حجت‌الاسلام بهشتی پور به ظرفیت عظیم معماری آستان مقدس حضرت معصومه(س) و شاهکارهای تاریخی این معماری فاخر اشاره کرد و گفت: این معماری در فضای معنوی توانسته است در گره زدن قلوب زائران این آستان مقدس به اعتقادات اسلامی نقشی راهبردی داشته باشد.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه آثار معماری آستان مقدس حضرت معصومه(س) ارزشی ترین، کیفی ترین و هنرمندانه ترین آثار معماری تاریخ هزار ساله اخیر را در خود جای داده است، اظهار کرد: نشر معارف اسلام به تمام نقاط دنیا و به رخ کشیدن آثار معماری اسلامی از برجسته‌ترین ویژگی این معماری بوده است.

وی ادامه داد: کارگاه کشوری نقش بهشت رخدادی فرهنگی هنری است که در کنار عظمت و شکوه معماری آستان مقدس حضرت معصومه(س) شکل گرفته است همچنان که در طول تاریخ این معماری توانسته است که به هنرمندان مسلمان در نشر عقاید راهبردهای استراتژیک دهد.

حجت‌الاسلام بهشتی پور کارگاه نقش بهشت را مفسر هنر اسلامی توصیف کرد و گفت: در این کارگاه به دنبال آن هستیم که با تکیه بر آثار فاخر معماری آستان کریمه اهل بیت(ع) نگاهی نو به نقوش و آرایه های معماری به جامعه هنرمندان ارائه شود.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به تشریح کیفیت اجرایی کارگاه نقش بهشت پرداخت و گفت: از مجموع ۴۰۰ هنرمند توانمند ۵۱ هنرمند برتر بر اساس رزومه انتخاب شده و در این کار گاه حضور خواهند داشت.

وی در پایان زمان این کارگاه هنری را ۲۷ الی ۲۹ مرداد سال جاری عنوان کرد و گفت:۳۰ مرداد ماه سال جاری ساعت ۱۰ صبح اختتامیه این کارگاه هنری در محل پژوهشگاه علامه طباطبائی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات