۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۴۴۲۴۷

چند خبر کوتاه از استان کرمان

نصب ضریح جدید امامزاده سید محمد زمان راین، پرده برداری از ضریح جدید امامزاده سیداحمد روستای سرآسیاب، ساخت شبستان جدید امام زاده سلطان سید احمد درب بهشت و توزیع 3 هزار کارتن خرما برای جمع‌آوری زکات در ریگان از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حسین معین الدینی سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه راین، با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های دهه کرامت در جوار اماکن متبرکه راین اظهار کرد: با حضور خادمین حرم رضوی مراسم بزرگداشت 4 امام زاده عظیم الشأن برگزارشد.

وی افزود: صبح امروز در مراسم بزرگداشت امام زاده سید محمد زمان فقیه(ع) روستای گردشگری گشیگان پرده برداری ازضریح مطهر امام زاده با حضور خادمین حرم رضوی و جمعی از مسؤولین شهر راین و اهالی شش روستای اطراف امام زاده برگزار شد و ضریح جدید امام زاده با اعتبار 280 میلیون ریال از محل نذورات و کمک مساعدت خیرین محلی طی مدت سه سال ساخته و نصب شد.

وی با اشاره به فعالیتهای عمرانی امام زاده از امضاء قرارداد عمرانی با شرکت گوهر شاد مشهد جهت عملیات کاشی کاری گنبد امام زاده خبرد داد و خاطر نشان کرد: در همین راستا عملیات گچ کاری نمای داخلی تربت خانه امام زاده در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

آستان متبرکه امام زاده سید محمد زمان فقیه (ع) از نوادگان حضرت موسی بن جعفر (ع) در حد فاصل 40 کیلومتری از مرکز شهر راین در روستای گردشگری گشیگان واقع شده است

گفتنی است ساکنین روستای با بطاحونه از روستاهای اطراف امام زاده که همگی از سادات گرانقدر هستند از انصاب و نوادگان این امام زاده عظیم الشأن می باشند.

پرده برداری از ضریح جدید امامزاده سیداحمد روستای سرآسیاب

همزمان با برگزاری جشن زیرسایه خورشید و با حضور خدام آستان قدس رضوی از ضریح جدید امامزاده سیداحمدروستای سرآسیاب ۶ پرده برداری شد.

حجت الاسلام عزیزی، مبلغ کاروان خدام آستان قدس رضوی در مراسم جشن زیرسایه خورشید پیش از ظهر امروز در این روستا که با برافراشتن پرچم گنبد حرم مطهر رضوی علیه السلام همراه بود؛ در سخنانی گفت: این پرچم در ظاهر یک تکه پارچه معمولی است اما چون بر بالای گنبد نورانی امام رضاعلیه السلام نصب شده قداست خاصی دارد.

وی اظهار داشت: در حقیقت این پرچم نمادی از ارادت مردم به ساحت قدسی امام رضا علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام است.

آغاز ساخت شبستان جدید امام زاده سلطان سید احمد درب بهشت

مهدی محمدی فر سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: صبح امروز با حضور خادمین آستان قدس رضوی عملیات ساخت شبستان جدید امام زاده سلطان سید احمد (ع) بمساحت 500 متر مربع آغاز شد.

وی با بیان اینکه این پروژه در قالب طرح توسعه امامزاده اجرایی خواهد شد، افزود: اعتبار اولیه این طرح 2 میلیارد ریال می باشد که از محل نذورات ضریح و اعتبارات سازمانی در قالب وام تأمین شده است.

محمدی فر از حضور خادمان حرم امام رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت در امامزاده خبر داد و گفت : مراسم بزرگداشت امام زاده با حضور مردم و جمعی از مسؤولان شهرستان با گلباران ضریح و اهترازپرچم متبرک رضوی در صحن حرم برگزار شد.

توزیع 3 هزار کارتن خرما برای جمع‌آوری زکات در ریگان

حجت‌الاسلام علی رنجبر‌ماهانی رییس ستاد زکات شهرستان ریگان، گفت: امسال در اقدامی از سوی ستاد زکات شهرستان ریگان، سه هزار کارتن خرما در بین نخلداران به منظور جمع ‌آوری زکات در حال توزیع است و تا‌کنون 700 کارتن زکات خرما جمع ‌آوری شده است.‌

وی با اشاره به فرمایش امام رضا (ع) که فرمودند « اموال خودتان را با زکات حفظ کنید»، بیان کرد: بیش از 3 هزار کارتن خرما برای جمع‌آوری زکات، میان نخلداران ریگانی توزیع شده است.‌

حجت الاسلام رنجبر‌ماهانی تصریح کرد: سال گذشته در شهرستان ریگان بیش از 920 میلیون ریال زکات جمع‌آوری و صرف همان روستاهایی شد که از آنها زکات جمع‌ آوری شده است.

امام جمعه ریگان عنوان کرد: در شهرستان ریگان 30 عامل زکات کار جمع‌ آوری زکات را در روستاها بر عهده دارند که با اهتمام جدی کار جمع ‌آوری را انجام دهند،‌ و زکات جمع‌ آوری شده در روستاها صرف کارهای عمرانی از جمله ساخت خانه عالم، مسجد، مدرسه و کارهای فرهنگی می‌شود./303/9709/ب1

ارسال نظرات