۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۴۴۴۴۴۸
استاندار آذربایجان‌شرقی:

پیشرفت استان در گرو وحدت، همدلی و همزبانی است

استاندار آذربایجان‌شرقی پیشرفت استان را در گرو وحدت، همدلی و همزبانی دانست و گفت: از اصحاب رسانه و هنرمندان در خواست می کنیم عملکرد دستگاه های مختلف را در قالب فیلم و روشهای نوین به مردم انتقال دهند.
نشست صمیمی استاندار آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی در دیداری صمیمی با اصحاب رسانه ضمن ارایه گزارشی از عملکرد و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در طول سه سال گذشته اظهار داشت: تمامی مدیران استانی موظف به همکاری با خبرنگارن هستند و هیچ مدیری حق شکایت از رسانه و خبرنگاری را ندارد.
وی با بیان این‌که مردم روش اعتدال، تدبیر و عقلانیت را قبول دارند، گفت: دولت در طول سه سال سعی کرد سمت و سوی تصمیمات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را به سوی اعتدال سوق دهد و از هرگونه افراطی گری و موضوعاتی که در اذهان عمومی به عنوان تندروی مطرح می شود پرهیز کرده است.
جبارزاده ادامه داد: به عنوان نماینده دولت و اجرا کننده دستورات دولت در استان، حمایت کننده روش و منش اعتدال هستیم و در کنار آن مکلف به رعایت عقلانیت و اخلاق می باشیم و اخلاق مداری جزو وظایف ذاتی هر مسؤول در دولت یازدهم است، از سوی دیگر باید دانست که امکان ندارد بدون نقد و انتقاد مردم، مسؤولان به رسالت خود انجام وظیفه کنند.پ
وی پیشرفت استان را در گرو وحدت، همدلی و همزبانی دانست و گفت: از اصحاب رسانه و هنرمندان در خواست می کنیم عملکرد دستگاه های مختلف را در قالب فیلم و روش های نوین به مردم انتقال دهند، هرچقدر خدمات نظام برجسته شود امید در بین مردم افزایش می یابد و با امید می توان مشکلات جامعه را حل کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه اخلاق در رسانه های استان حاکم است، گفت: منطق و گفتمان در بین مسؤولان و اصحاب رسانه در آذربایجان شرقی حاکم است و این استان در همکاری بین دستگاه های اجرایی با اصحاب رسانه به عنوان استان نمونه در کشور است؛ هیچ مدیری حق شکایت از خبرنگاران و رسانه ها را ندارد و تا زمانی که در این استان حضور دارم به این عهد خود پایبندم.
وی با اشاره به این‌که انجمن صنفی به عنوان اتاق فکر رسانه مدیریت ارشد استان عمل کند، گفت: بارها به مدیران و مسؤولان استانی تاکید کرده ام که شان خبرنگاران باید حفظ شود و نباید با فرار از خبرنگاران نسبت به انتقاد عملکرد دستگاه ها حساس شوند؛ پاسخگویی در جامعه ما به فرهنگ تبدیل نشده است.

295 رسانه دارای مجوز در آذربایجا‌ن‌شرقی فعالیت دارند
همچنین محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این نشست صمیمی گفت: در مجموع 295 عنوان رسانه مکتوب، دیجیتال و لوح فشرده در استان دارای مجوز هستند که از این تعداد 78 رسانه دیجیتال است؛ البته تعداد رسانه های دیجیتال بدون مجوز در استان ده‌ها برابر بیشتر از این آمار است. 
وی ادامه داد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد فضای باز رسانه ای جهت فعالیت علاقمندان به این حرفه در کشور است، اهتمام وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی وزارت و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مبتنی بر کیفی سازی مطبوعات و رتبه بندی این مجموعه است.
محمدپور با اشاره به ایجاد سامانه جامع رسانه های کشور گفت: اخذ مجوز مطبوعات و رسانه های دیجیتال از طریق این سامانه انجام می شودريال در این سامانه 25 شاخص برای ارزیابی مطبوعات در نظر گرفته شده و برای ارزیابی کار خبری و خبرنگاری نیز 13 شاخص در نظر منظور شده است.
محمدپور گفت: معتقدم باید در ارزیابی ها، توانمندی ها و امکانات استان ها مد نظر قرار گیرد تا عدالت در موضوع یارانه حاکم شود، تعداد افرادی که در گیر کار مطبوعاتی هستند نقش تعیین کننده ای بر کیفیت کار مطبوعاتی دارد، از خبرنگاران و فعالان رسانه می خواهیم نسبت به ثبت نام در سامانه جامع رسانه ها اقدام کنند.

بهره‌برداری از شش هزار پروژه استانی با اعتبار 75 هزار میلیارد ریال
همچنین معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در طول سه سال گذشته بیش از شش هزار پروژه با هزینه ای افزون بر 75 هزار میلیارد ریال در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.
محمدصادق پورمهدی با اشاره به طرح هایی که در هفته دولت امسال در این استان به بهره برداری می رسند، افزود: 864 طرح شهری و روستایی با اعتبار هفت هزار و 860 میلیارد ریال در این مدت افتتاح می شود.
وی ادامه داد: بیشترین جهت گیری طرح های هفته دولت امسال در مسیر توسعه و عمران روستایی در حوزه های آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی و راه روستایی است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت پوشش خبری مناسب هفته دولت توسط رسانه های مختلف، افزود: ضروری است اصحاب رسانه در این هفته در کنار مدیران و دستگاه ای مختلف قرار گیرند تا عملکرد سه ساله دولت به درستی اطلاع رسانی شود.
وی با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی در سال جاری به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است، گفت: این انتخاب با توجه به عملکرد دستگاه های مختلف استان و مشارکت مردم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال های گذشته انجام شده است.
پور مهدی اضافه کرد: در طول سه سال گذشته مردم در کنار دستگاه ها، نهاد ها و ارگان های مختلف دست در دست هم دادند تا در حوزه های مختلف مشکلات موجود را رفع و برای انجام پروژه های مختلف مدیریت استان را یاری کنند.
وی در پاسخ به مشکل طرح مسکن خبرنگاران افزود: در روزهای گذشته دیدار و گفت و گویی با اعضای هیات مدیره تعاونی مسکن خانه مطبوعات استان داشتیم که مقرر شد در کمترین زمان نسبت به اتمام آن اقدام کنند

آقای استاندار در مسکن مهر ساکن می شود؟
بنابر این گزارش، در این نشست صمیمی که با حضو معاونان استاندار آذربایجانشرقی و تعدادی از مدیران کل ادارات دولتی همراه بود، نمایندگان خانه مطبوعات، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، انجمن مدیران مسؤول و جمعی از اصحاب رسانه به ارایه دیدگاه ها و نکته نظرات خود پرداختند.
یکی از خبرنگاران که با اصرار فراوان خواستار سؤال از استاندار بود، پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به پروژه مسکن مهر خبرنگاران در شهر جدید سهند گفت: از شما درخواست می کنم یکی از این واحدها را خریداری کرده و حضرتعالی و معاونان محترمتان به نوبت یک هفته در این محل ساکن شوید؛ اگر توانستید ما خبرنگاران نیز آنجا ساکن خواهیم شد!
همچنین یکی از دیگر از خبرنگاران که با درخواست خود استاندار پشت تریبون قرار گرفت؛ نسبت به عدم پاسخگویی مدیران کل و خبرنگارگریزی برخی نهادهای دولتی انتقاد کرد و افزود: برخی ادارات دولتی نسبت به شأن و جایگاه خبرنگاران آگاهی ندارند.
گفتنی است، این نشست صمیمی با ضیافت شام استانداری آذربایجان‌شرقی پایان یافت./935/201/ب2

ارسال نظرات