۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۴۴۴۵۰۳
معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین مطرح کرد؛

تحقق حوزه انقلابی در گرو توجه به اخلاق و تهذیب

معاون امور طلاب در حوزه علمیه قزوین گفت: برای رسیدن به حوزه ایده آل و انقلابی نقش تهذیب و اخلاق در حوزه حرف اول را می‌زند و حوزه باید محل رجوع آحاد مردم در همه زمینه ها باشد و تعامل بین مردم و حوزه روز به روز افزایش یابد.
حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی

حجت الاسلام  علاء الدین صفی خانی، معاون امور طلاب در حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، گفت: انتظاری که از مدیران حوزه علمیه می‌رود این است که حوزه های علمیه را مجهز کنند و در بخش آموزش اهتمام و جدیت داشته باشند و به وضعیت مالی و اقتصادی یک نگاه بلند مدت داشته باشند.

وی در ادامه افزود: تعامل و همکاری با مراجع اعزام جزء شاخصه های مدیریتی در حوزه می‌تواند باشد و این تعامل در جهت رسیدن به حوزه ایده آل و انقلابی می‌تواند کارآمد باشد.

حجت الاسلام  صفی خانی با بیان شاخصه های حوزه انقلابی، اظهار کرد: حوزه به خودی خود انقلابی است و انقلاب مدیون حوزه است و در طول تاریخ، روحانیت همیشه پشتیبان این انقلاب بوده است و باقی خواهد ماند و با باقی ماندن در راه آرمانهای رهبری حوزه را به حوزه ایده آل هدایت می‌کنند، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند برای رسیدن به حوزه انقلابی باید حوزه ها در همه زمینه ها و عرصه ها حضور فعال داشته و در همه زمینه ها به روز باشند.

معاون امور طلاب در حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: برای رسیدن به حوزه ایده آل نقش تهذیب و اخلاق در حوزه حرف اول را می‌زند و حوزه باید محل رجوع آحاد مردم در همه زمینه ها باشد و تعامل بین مردم و حوزه روز به روز افزایش یابد.

وی در پایان تصریح کرد: در حوزه باید زمینه برای افرادی که در عرصه فرهنگی می‌توانند کار کنند فراهم باشد و کار فرهنگی و جهاد فرهنگی در حوزه جزء اولویتها باشد و این جهاد فرهنگی به کلیه مناطق کشور وارد شود که لازمه آن این است که علما و افرادی که مدرس حوزه هستند به مناطق مختلف کشور مهاجرت کنند./955/303/ب2

ارسال نظرات