۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۴۴۵۳۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روحانی غیرانقلابی مایه ننگ حوزه و روحانیت است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: روحانی و طلبه‌ای که تنها در حوزه علمیه به تحصیل علوم دینی مشغول بوده و اصلاً کاری به انقلاب و نظام و مسائل اجتماعی اسلام ندارد، نه تنها مایه افتخار نیست، بلکه مایه ننگ حوزه و روحانیت است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در سلسله نشستهای «حوزه ولایی، حوزه انقلابی» که با حضور طلاب مدارس علمیه استان برگزار شد، با اشاره به مسؤولیت حوزه‌های علمیه در برابر انحراف اسلام ناب محمدی، اظهار کرد: جریان شیعه انگلیسی یکی از این انحرافات است.

وی افزود: طرفداران این جریان در سایتها و رسانه‌ها حرفهای بی‌ربطی می‌زنند، نه انقلاب، نه ولایت و نه مسائل اجتماعی اسلام را قبول دارند و خیال می‌کنند تحصیل در حوزه علمیه و ملا شدن همه چیز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام راحل فرمود: بعد از ملا شدن باید آدم شد، اضافه کرد: باید با تحصیل در حوزه علمیه مغز دین را فهمید در حالی که بعضی پوسته دین را گرفته و هسته دین را رها کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این‌گونه افراد متحجرند؛ زیرا هسته دین را رها کرده و به پوسته دین چسبیده‌اند، تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید هوشیار باشند که تنها تحصیل و علم‌آموزی کافی نیست بلکه باید در کنار علم، تهذیب و بصیرت سیاسی و اجتماعی را نیز مد نظر قرار دهند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه طاغوت سیاسی کسانی هستند که در جنبه سیاسی به مردم ظلم می‌کنند، ادامه داد: طاغوتهای اقتصادی کسانی هستند که با حقوقهای نجومی بیت‌المال را غارت می‌کنند و طاغوتهای فرهنگی نیز عالمان بی‌بصیرت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه انبیای الهی برای مبارزه با همه این طاغوتها آمدند، خاطرنشان کرد: نمونه هر سه طاغوت نیز در قرآن ذکر شده است؛ بلعم باعورا، طاغوت فرهنگی، فرعون طاغوت سیاسی و قارون طاغوت اقتصادی.

وی با بیان اینکه انبیای الهی آمدند تا به ما بگویند خدا را عبادت کرده و از طاغوتها دوری کنید، اضافه کرد: در این میان حوزه علمیه نماد نبوت و امامت بوده و طلاب و روحانیان رسولان آموزه‌های الهی هستند.

این استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: باید ما حوزویان رسالتهای الهی و پیام خداوند را به مردم برسانیم، انبیاء پیامبر بودند، ما هم پیام‌رسان هستیم و می‌خواهیم این پیام را به مردم منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: چه پیامی از این مهم‌تر و اساسی‌تر که به مردم بگوییم «اعبدو الله و اجتنبوا الطاغوت» و آنها را به بندگی خدا و پرهیز از طاغوت دعوت کنیم.

وی اظهار کرد: طلبه باید درس خود را خوب و به‌موقع بخواند، ملا و عالم شود ولی در عین حال یار امامت و ولایت و بازوی توانای ولی امر مسلمین جهان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به طلاب، گفت: از همین الآن برای ذهن خود را برنامه‌ریزی کنید، قرار نیست تنها درس بخوانید و به انقلاب کار نداشته باشید و از طرف دیگر هم قرار نیست انقلابی باشید و به درسها کاری نداشته باشید، بلکه باید همراه و همگام با درس خواندن به فکر حمایت از انقلاب و رهبری دینی نیز باشید.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر ما از انقلاب و ولایت دفاع نکنیم چه توقعی از بقیه داریم؟ آن عمامه به سری که کاری به انقلاب و امامت نداشته باشد معلوم نیست ارتزاقی که از امام زمان (عج) می‌کند حلال باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: رهبری در سفر به خراسان شمالی در دیدار با علما و روحانیان، فرمودند: عالمی که عمامه‌اش را بر سرش بگذارد، از خانه به مسجد برود و از مسجد به خانه و کاری به مردم و انقلاب و نظام نداشته باشد، عامل افتخار نیست بلکه مایه ننگ روحانیت است./9314/202/ب2

ارسال نظرات