۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۴۴۴۵۳۲
استاد سطوح عالی حوزه:

همه برای حوزه انقلابی احساس مسؤولیت کنند

استاد درس خارج حوزه با بیان این که طلاب باید خاستگاه و اسباب پیدایش انقلاب اسلامی را بدانند، گفت: همه باید برای حوزه انقلابی احساس مسؤولیت کنند.
حوزه علمیه

حجت الاسلام والمسلمین سید علی سجادی زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که روند هجرت طلاب به حوزه های مهم تر، در طول تاریخ همواره مطرح بوده است، گفت: امروزه آوازه حوزه علمیه نجف به سبب حضور مراجع عظام تقلید و عالمان،  طلاب را به آن سمت می کشاند.

وی با بیان این که در نظام آموزشی نوین، بعضی از کشور های دنیا همچون آمریکای شمالی و کشورهای اروپایی، آوازه ای از خود به جای گذاشته اند، تصریح کرد: طبیعتا گاهی برخی افراد از دیپلم نظام آموزشی جدید، برای تحصیل به خارج از کشور رفتند، اما عده ای دیگر همینجا  مراحل آموزشی را طی کردند، بنابراین شاید این نیاز برای طلاب احساس شود که با توجه به کمبودهای طلاب در نظام آموزشی موجود باید به حوزه علمیه قم رفت.

این استاد سطح خارج دروس حوزه علمیه خراسان با بیان این که امروزه در قم بسته به حجم دروس، اساتید با سابقه و مجرب حضور دارند، تأکید کرد: مراجع تقلید استوانه ای منسجم را در قم تشکیل داده اند که منجر به جذب طلاب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سجادی زاده افزود: متأسفانه در شرایطی مشهد را دومین حوزه جهان تشیع می خوانیم که حتی یک مرجع نیز اینجا حضور ندارد و شاید بتوان این را عاملی برای کوچ و هجرت طلاب به حوزه علمیه قم دانست.

وی با بیان این که امروز در برخی بخش ها سنگ اندازی هایی انجام می شود، ابراز کرد: اگر این سنگ اندازی ها نباشد، حوزه علمیه به حریت در انتخاب درس و استاد که از قدیم داشته باز می گردد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این که یکی از مهم ترین اصولی که طلاب باید بدانند، خاستگاه انقلاب، اسباب پیدایش انقلاب اسلامی و گرایش به داشتن حکومتی بر مبنای آموزه های اهل بیت(ع) است، گفت: حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید که در رأس آن امام خمینی(ره) قرار دارند، از تئوری پردازان این نظام بوده اند که مردم را به پذیرفتن انقلاب مبتنی بر فقه جعفری دعوت کرده اند و همه باید برای حوزه انقلابی احساس مسؤولیت کنند./864/302/ب2

ارسال نظرات