۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۴۴۵۳۹

كانون تخصصی كتابخانه‌های مساجد استان فارس افتتاح شد

كتابخانه كانون تخصصی مسجد امام حسین(ع) شیراز به عنوان كانون تخصصی مساجد استان فارس افتتاح شد.
کتابخانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، مراسم افتتاح كتابخانه مسجد امام حسین(ع) شیراز شامگاه امشب، با حضور حجت‌الاسلام محمد امین رصاف رییس نهاد نماینده ولی فقیه در فارس، رضا باقری سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و اقشار مختلف مردم با صرف مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال بازسازی و برای استفاده عموم برگزار شد.

حجت‌الاسلام رصاف در این مراسم درباره لزوم توجه به راه‌اندازی فضاهای فرهنگی از جمله کتابخانه‌ها در جوار مساجد و نقش آن در افزایش سرانه مطالعه و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد سخنرانی کرد.

رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به نقش کتابخانه‌های مساجد در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: یکی از ویژگی‌های این کتابخانه‌ها این است که در محیطی معنوی راه‌اندازی می‌شوند و عموم مردم نیز می‌توانند به سهولت از محیط آن استفاده کنند.

وی افزود: کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) شیراز از کانون‌های فعال در سطح فارس است که به لحاظ فعالیت‌های ویژه در سال جاری به عنوان کانون تخصصی کتابخانه‌های استان انتخاب شد و مجری طرح‌های کشوری کتابخوانی نیز است.

باقری با اشاره به اینکه هزینه‌های بازسازی این کتابخانه را خیرین، اصحاب مسجد و عموم مردم پرداخت کرده‌اند، اظهار کرد: همدلی و تعامل بین پایگاه مقاومت بسیج، هیأت امنا و سایر اصحاب مسجد می‌تواند موجب شکوفایی برنامه‌ها و فعالیت‌های مسجد شود که بازسازی مسجد امام حسین(ع) شیراز نیز نمونه‌ای از این همدلی است.

گفتنی است، کتابخانه کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) شیراز با برخورداری از 7 هزار جلد کتاب در 5 هزار و ۶۰۰ عنوان در رشته‌های مختلف مذهبی، تاریخی، علمی، ادبی، هنر، علوم اجتماعی، زبان‌های خارجی و مرجع در فضایی معنوی آماده استفاده عموم مردم شد./۹۱۹/202/ب2

ارسال نظرات