۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۴۴۵۵۲
آیت الله دری نجف آبادی:

آزادگان نماد استقامت و بردباری ملت ایران هستند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور پیامی آزادگان هشت سال دفاع مقدس را نماد استقامت و بردباری ملت ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران با رشادت ها و ایثارگری های شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز به عنوان کشوری مقتدر در منطقه مطرح است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با صدور پیامی آزادگان هشت سال دفاع مقدس را نماد استقامت و بردباری ملت ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران با رشادت ها و ایثارگری های شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز به عنوان کشوری مقتدر در منطقه مطرح است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این پیام که نسخه ای از آن روز سه شنبه در اختیار  رسا قرار گرفت، آورده است: 26 مرداد سال 1369، میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها مشقت و ایثار در زندان ها و اسارتگاه های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک ایران اسلامی گذاشتند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: آزادگان با ایمان راسخ خود در برابر فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و در مقابل شکنجه های مزدوران بعثی، هراسی به دل راه ندادند.
در ادامه این این پیام آمده است: نظام شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، حاصل فداکاری زنان و مردانی است که داشته های خود را در طبق اخلاص قرار دادند و برای رشد و بالندگی این نهال نوپا، ایثار کردند.
این پیام می افزاید: در سال های اول پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گروهی شهد شیرین شهادت نوشیدند، گروهی مدال پر افتخار جانبازی را به گردن آویختند و بعضی در زندان ها و اردوگاه های رژیم بعثی با الگو گیری از کاروان اسیران عاشورا، آزادگی آفریدند و به الگویی بی بدیل برای صبر و استقامت تبدیل شدند.
در بخش دیگر از این پیام آمده است: شکیبایی مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزاد مردان در روز 26 مرداد ماه سال 69 به بار نشست و وعده الهی تحقق یافت.
به گزارش رسا، امام جمعه اراک افزوده است: دفاع مقدس، صحنه حضور مردان و زنان با ایمانی بود که با پیروی از تعالیم متعالی اسلام و حرکت در مسیر رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) توانستند حماسه ای به یادماندنی و جاویدان از خود به یاددگار بگذارند.
26  مرداد ماه سال 1369 اولین گروه از آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی بازگشتند و این روز به یادماندنی به عنوان روز آزادگان نامگذاری شده است./842/101/ب2

 

 

ارسال نظرات