۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۴۴۴۵۵۹
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

50هزار ساعت معلم بیکار برای تدریس داریم

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: حدود 50هزار ساعت معلم بیکار برای تدریس داریم، در این شرایط بیکاری ما حدود 60هزار حق التدریسی را حقوق پرداخت می‌کنیم.
نوید ادهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش شامگاه امروز در همایش دوره آموزشی مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور که در مجتمع آدینه برگزار شد با اشاره به اینکه امروز حدود 50هزار ساعت معلم بیکار برای تدریس داریم اظهار داشت: در این شرایط بیکاری ما حدود 60هزار حق التدریسی را حقوق پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر خیلیها در مقابل درب مجلس تحصن کرده‌اند برای استخدام که بدون شک نیز استخدام می‌شوند، این امر نه تنها به نظام آموزشی کمک نمی‌کند بلکه سبب آشفتگی سیستم آموزش و پرورش می‌شود و این در حالی اتفاق می‌افتد که بازهم بدون برنامه معلم به سیستم ما اضافه شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدوارم که بتوانیم از مجرای دانشگاه‌ها افراد ورزیده‌ای انتخاب کنیم تاکید داشت: این وضعیت باعث می‌شود که در برخی از رشته‌های ما معلم کم یا زیاد داشته باشم و ما نمی‌توانیم با این شرایط معلمان مقاطع مختلف و رشته‌های متفاوت را به تدریس غیر تخصص بفرستیم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حمید پارسانیا عضو و دبیر هیات علمی بین الملل بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه ما باید پاسدار هویت‌مان در این نقش باشیم، همچنین باید پاسدار و پاسبان هویت خود باشیم و باید قدر جایگاهی که ما فرهنگیان داریم را دانست.

وی افزود: تربیت معلم اولین نهاد برای معلمین است، اهمیت این نهاد از هر نهادی زیادتر است به همین منظور هزینه کردن برای تربیت معلم در دراز مدت جواب می‌دهد و اگر این اتفاق رخ ندهد آسیبهای زیادی متوجه جامعه خواهد شد، در اصل بخش عمومی تربیت انسان در ابتدا تحصیل شکل می‌گیرد.

عضو و دبیر هیات علمی بین الملل بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در بسیاری از موارد بودجه لازم را ندارد اضهار کرد: در بسیاری از موارد از شورای عالی گرفته می‌شود و در اصل هزینه خود را از جایی که بودجه آن مربوط به بخش دیگری است تامین می‌کند.

حجت الاسلام پارسانیا با بیان اینکه هر کشوری سرمایه‌گذاری‌های کمی در رابطه با دانشگاه‌های فرهنگی انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: ما در کشور تلاش می‌کنیم که معلمین خوبی تربیت کنیم که موفق خواهیم بود، اما اهمیت بخش فرهنگیان چه قبل و چه بعد از انقلاب به طور عام وجود داشته است، اگر قرار است دانشگاه فرهنگیان باشد باید دانست که از چه چیزی حمایت می‌کند، این دانشگاه باید با فرهنگ و تاریخ ما ملموس باشد.

وی در پایان گفت: مدیریت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بسیار خوب بوده است و استقرار ایشان در علوم تربیتی نیازهای روحانیون در اتصال با فرهنگ را فراهم کرده است، با وجود همه نظرات جایگاه دانشگاه فرهنگیان مهم است و نقش تنگ احد را دارد./816/202/ب3


 

 

ارسال نظرات