۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۴۴۵۶۲
رييس سازمان حج و زيارت:

عامل بازگشت شهداي منا، نهيب تاريخي رهبر معظم انقلاب به مقامات سعودي بود

رييس سازمان حج و زيارت کشور، دوران اسارت را برهه رهايي از دنيا و عدم تعلق به تمايلات دنيوي خواند و گفت: بر همين اساس است که مرحوم ابوترابي اسارت را قطعه اي از بهشت مي داند چراکه آزادگان از زندگي دنيوي عبور کرده و به آن وابستگي نداشتند.
سعيد اوحدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، سعيد اوحدي سه شنبه شب در ويژه برنامه سالگرد ورود آزادگان به ميهن اسلامي ‹‹آيينه هاي مقاومت›› در تالار فيض دانشگاه کاشان با بيان اينكه هر پديده اي ظاهر و درون مايه اي دارد، گفت: فلسفه کمال اين است که انسان از ظاهر به باطن پديده ها پي ببرد همانند اسارت که آزادگان با نگاه جديدي به آن نگريستند.

وي با اشاره به اينکه اسارت در ظاهر به معناي محروميت و مستحق نگاه ترحم آميز است، اظهارداشت: اما اگر با نگاه عميق تري به پديده اسارت  نگاه كنيم، به مفاهيم اصيل تري از آن مي توانيم دست يابيم.

اوحدي با يادآوري تعبير رهبر معظم انقلاب در باره آزادگان و کاربرد عبارت ‹‹الماسهاي درخشان›› در مورد اين قشر تصريح کرد: معظم له با بيان حکيمانه، آزادگان را به سخت ترين و مقاوم ترين عنصر يعني الماس تشبيه مي کنند.

رييس سازمان حج و زيارت کشور با اشاره به رفتار حضرت زينب(س) پس از حادثه کربلا و در دوران اسارت و به کار بردن عبارت ‹‹ما رأيت الا جميلا›› گفت: اسرا و آزادگان نيز با وجود سختيهاي دوران اسارت به دليل آنکه در وراي ظاهر به عمق اين پديده پي برده بودند آن را جز زيبايي توصيف نمي کنند.

وي دوران اسارت را برهه رهايي از دنيا و عدم تعلق به تمايلات دنيوي خواند و افزود: بر همين اساس است که مرحوم ابوترابي اسارت را قطعه اي از بهشت مي داند چراکه آزادگان از زندگي دنيا عبور کرده و به آن وابستگي نداشتند.

 

مهم ترين عامل بازگشت شهداي منا نهيب تاريخي رهبرمعظم انقلاب به مقامات آل سعود بود

رييس سازمان حج و زيارت سپس فاجعه تلخ منا را يادآور شد و افزود: تنها صدايي که از ميان کشورهاي مختلف در عربستان بلند شد صداي اعتراض جمهوري اسلامي ايران بود در حاليکه بقيه کشورها جرأت اعتراض نداشتند.

اوحدي در ادامه دو عامل را به عنوان مهم ترين عامل بازگشت پيکر مطهر شهداي منا در کشور اعلام كرد و خاطرنشان کرد : اصلي ترين و اساسي ترين عامل بازگشت پيکر مطهر شهداي فاجعه تلخ منا، نهيب تاريخي رهبرمعظم انقلاب به مقامات آل سعود در دانشکده افسري نوشهر بود.

وي دومين عامل را تلاش شبانه روزي گروه تفحص ايراني در مکه دانست و افزود: با وجود عده اندک اما اين گروه با تلاشي مستمر، نسبت به جست و جو و شناسايي ابدان مطهر اهتمام داشتند.

اين آزاده دوران هشت سال دفاع مقدس همچنين حضور يادگاران دوران حماسه و ايثار و آزادگان در گروه تفحص شهداي منا را بسيار ارزشمند و موثر خواند.

 

دفاع از حرم آل الله در سوريه استمار رشادتهاي جوانان ايراني در دفاع مقدس است

سيد محمد ناظم رضوي شهردار كاشان نيز با گراميداشت سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي گفت: آنچه که امروز در کشور از آن برخودار هستيم به برکت خون پاک شهدا و رشادت هاي ايثارگران و آزادگاني است که جانفشاني و حماسه آفريني کرده‌اند.

وي با تأکيد بر استمرار رشادتهاي جوانان انقلابي در کشورهاي اسلامي گفت: آنچه امروز در دفاع از حرم آل الله در سوريه و عراق رخ مي دهد استمرار رشادتهاي جوانان ايران اسلامي در دوران دفاع مقدس است.

سيد محمد ناظم رضوي با يادآوري پيشينه ولايتمداري مردم کاشان عنوان کرد: جانفشاني مردم اين خطه در دفاع از حضرت علي بن امام محمد باقر(ع) در بيش از يک هزار سال پيش در کنار نقش آفريني امروز منطقه کاشان و تقديم بيش از 20 شهيد مدافع حرم بيانگر روحيه ولايتمداري و شيفتگي به اهل بيت در وجود مردم درالمومنين کاشان است.

شهردار کاشان همچنين دو خبر جالب براي جامعه آزادگان منطقه کاشان داشت و از افتتاح پارک و خريداري و ايجاد خانه مربوط به اين حماسه سازان عرصه ايثار و مقاومت خبر داد.

 

استقلال و ايستادگي عزتمندانه امروز خود را مديون رشادتهاي آزادگان هستيم

مجتبي رضازاده مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان نيز ضمن گراميداشت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي اظهار داشت: با توجه به برنامه هاي کارگروه ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت سازمان در نخستين گام در سال جاري شاهد برگزاري  آيين ‹‹آيينه‌هاي ايثار›› با هدف پاسداشت و تجليل از جانبازان 70 درصد به مناسبت روز ميلاد حضرت قمر بني هاشم(ع) و روز جانباز بوديم و  امروز دومين ويژه برنامه با عنوان ‹‹آيينه هاي مقاومت›› به گراميداشت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي و تقدير از رشادتهاي اين اسوه هاي استقامت اختصاص يافته است.

وي يادآور شد: اين ويژه برنامه در راستاي معرفي و ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت و يادآوري حماسه آفرينان عرصه استقامت و از خودگذشتگي سال هاي دفاع مقدس وتجليل از كسانيكه استقلال و ايستادگي عزتمندانه امروز خود را مديون رشادت هاي شان هستيم برگزار شده است.

رضا زاده، اجتماع يکپارچه آزادگان کاشان و آران و بيدگل را نمونه وحدت و انسجام رزمندگان اين منطقه در دوران  هشت سال دانست و متذکر شد: اين گردهمايي صميمانه و همدلي بي پيرايه ريشه در هم‌نشيني هاي دوران اسارت دارد که تا امروز اين انسجام را در ميان آزادگان و يادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس حفظ کرده است.

لازم به ذكر است، ويژه برنامه «آيينه هاي مقاومت» آيين پاسداشت سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي که با استقبال خانواده هاي آزادگان کاشان و آران و بيدگل در تالار فيض دانشگاه کاشان برگزار شد، دومين آيين حوزه ايثار و مقاومت در سال جاري است که سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان پس از ‹‹آيينه هاي ايثار›› ويژه برنامه تجليل از جانبازان 70 درصد به مناسبت ميلاد حضرت قمر بني هاشم(ع) و جانباز برگزار شد./1307/202/ب3

ارسال نظرات