۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۴۴۸۴۶

اعتراض شورای اسلامی آمریکا به افزایش اسلام‌ستیزی در این کشور

اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان در آمریکا پس از اظهارات نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا افزایش یافته است.
اسلام‌ستیزی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "ورونیکا لیژر،" مدیر حقوقی شورای روابط اسلامی و آمریکایی در اوکلاهاما گفت: پس از درخواست "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا احساسات ضد مسلمانان در این کشور و شمار حوادث علیه مسلمانان افزایش یافته است.

ورونیکا لیژر در واکنش به قتل شهروند لبنانی تبار در اوکلاهاما به دست یک ملی گرای آمریکایی گفت: مسلمانان و غیرمسلمانان از شنیدن این خبر وحشت زده شدند. مردم بیشتر در زمینه  ناکامی پلیس در حفاظت از این شهروند عصبانی هستند.

ورونیکا تاکید کرد: پس از رجزخوانی های ترامپ ضد مسلمانان و مهاجران، احساسات مردم تحریک شده است و آنان مهاجران را عامل مشکلات اقتصادی خود می دانند و می گویند نمی توان به مسلمانان اعتماد کرد زیرا آنگونه که ما آمریکایی هستیم مسلمانان نیستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: برخی از افراد با استفاده از زبان و یا گویش عربی تلاش می کنند دیگران را مسخره کنند و یا اینگونه القا کنند که اعراب یا مسلمانان ترسناک هستند.

ورونیکا لیژر گفت: مواردی که در آن مسلمانان و یا اعراب در آمریکا مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و یا به آنان اهانت می شود روز به روز در حال افزایش است و چنین شرایطی با اتهام هایی که از طرف اشخاصی همچون نامزد ریاست جمهوری، ضد مسلمانان مطرح می شوند، وخیم تر خواهد شد. مثلا در اوکلاهاما مواردی که با نام جرایم نفرت آمیز شناخته می شود رو به افزایش است. روز گذشته یک آمریکایی عرب تبار بدست همسایه ملی گرای خود در اوکلاهاما کشته شد.

این آمریکایی ملی گرا همسایگان خود را که عرب تبار هستند «اعراب کثیف و لبنانی ناپاک» می خواند. دشمنی این آمریکایی ملی گرا به همین تهمت ها ختم نشد. او دست به سلاح برد و همسایه عرب تبار خود را به ضرب گلوله از پا در آورد.

خانواده آمریکایی لبنانی تبار می گویند: تهمت های فرد ملی گرا رویداد تازه ای نبود و دیگر به آن عادت کرده بودند. آنها در سال 2013 در دادگاه شکایت می کنند و دادگاه آمریکایی ملی گرا را از  تماس با همسایگانش منع می کند. اما او حکم دادگاه را بارها نقض کرد. سپتامبر سال گذشته بود که ملی گرای آمریکایی مادر خانواده لبنانی را با خودرو زیر گرفت و او را چهار هفته در بیمارستان بستری کرد. آقای ملی گرا بازداشت و روانه زندان شد. با درخواست وی برای سپردن وثیقه هم موافقت نکردند تا اینکه سه ماه پیش قاضی سومی به این ملی گرای 61 ساله اجازه داد با سپردن وثیقه از زندان رهایی پیدا کند و تا سال 2017 که موعد دادگاهش می رسد آزاد باشد. دیگر همسایگان هم از اتهام که ضد او مطرح شده شگفت زده نشدند زیرا سابقه داشته است.

 در شبی که همسایه لبنانی تبار کشته می شود  بر اساس اطلاعاتی که همخانه همسایه ملی گرا به او داد،وی با پلیس تماس می گیرد و می گوید این ملی گرا  سلاح در اختیار دارد. پلیس می آید اما وارد خانه ملی گرا  نمی شود. پس از آنکه پلیس محل را ترک می کند ملی گرا بیرون می آید و همسایه لبنانی تبار خود را به ضرب گلوله از پا در می آورد./982/ب102/د

ارسال نظرات