۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۴۴۹۹۰
آيت‌الله ایمانی:

رکود همچنان باقی و تحولی در زندگی مردم ایجاد نشده است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: تورم به میزان قابل ملاحظه‌ای پایین آمده اما رکود سر جای خودش مانده و زندگی مردم تحولی که باید پیدا کند پیدا نکرده است.
آیت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با اشاره به سخنان اخیر وزیر ارشاد درباره برگزار نکردن کنسرت در مشهد گفت: به مسائل فرهنگ دینی و فرهنگ انقلابی توجه لازم داشته باشیم، ما معنویت پشتوانه کارمان است، اجازه ندهیم این معنویت در محافل گناه شکسته بشود و با تشویق عده‌ای به گناه این معنویت از جامعه ما رخت بربندد.

وی در ادامه افزود: اگر برگزاری کنسرت حلال و بی‌ضرر است چرا خدمت امام رضا برگزار نمی‌کنید؟ اگر حرام است و ضرر دارد برای مسلمانان درجاهای دیگر هم حرام است و رعایت آن‌ها را داشته باشید.

دفاع قابل مباحثه و مذاکره و مصالحه نیست

آيت‌الله ایمانی با اشاره به فرارسیدن روز صنعت دفاعی کشور اظهار داشت: دفاع یکی از مسائل بسیار مهم در هر حکومت و هر کشور و هر جمعیتی است، امنیت، علم و اقتصاد به قدرت دفاعی بستگی دارد، همه‌چیز جامعه یک زیر بنا دارد و زیر بنا قدرت دفاعی است.

وی ادامه داد: به همین جهت قرآن مجید به مسلمانان دستور می‌دهد اگر از سلاح و ابزار دفاعی خودتان غفلت کنید دشمن بر شما حمله می‌کند و با شبیخون شما را نابود می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: دفاع قابل مباحثه و مذاکره و مصالحه نیست، هر روز بخواهد یک نفر حرف بزند که امروز صنایع دفاعی ما چنین باشد و چنان نباشد، موشک داشته باشیم نداشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر آن روزگاری که صدام دزفول ما را با موشک‌های 9 متری هدف قرار می‌داد می‌توانستیم با موشک جوابش بدهیم صدام جرأت نمی‌کرد این کارها را انجام بدهد، چرا ما در دوران فتح علی شاه عهدنامه ننگین گلستان و ترکمانچای را امضا کردیم؟ چرا دوران رضا شاه سه ساعت نتوانستیم مقاومت بکنیم و کشور تسلیم اجانب شد و متفقین در این کشور ارتش پیاده کردند.

آيت‌الله ایمانی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم دفاعمان ضعیف بشود، مذاکره رویش انجام بگیرد، دفاع باید باشد، قدرت دفاعی باید روز به‌روز تقویت بشود، حتی اگر لازم شد باید از آب و نان ملت گرفته شود و قدرت دفاعی تقویت بشود، باید موشک‌های نقطه زن، دوربرد، موشک‌هایی با قدرت‌های متفاوت و بردهای متفاوت داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر امریکا خبر از قدرت دفاعی ما نداشت تا امروز ما را تحمل نمی‌کرد، آمریکا می‌داند که با نخستین اشتباه، اختیار از دست او خارج می‌شود، این افتخار است برای ملت ایران که بتواند موشک با دو هزار کیلومتر با قدرت نقطه زنی داشته باشد.

امام‌جمعه شیراز تأکید کرد: صنعت دفاع ما باید روز به‌روز در حال توسعه، گسترش و بالا بردن کیفیت از جهات مختلف باشد تا ملت ما بتواند امنیت، اقتصاد، علم، دانشگاه، مسجد، حوزه و بازار داشته باشد.

رکود همچنان باقی است و تحولی در زندگی مردم ایجاد نشده است

وی ادامه داد: سالگرد شهادت شهیدان رئیس‌جمهور رجایی و شهید باهنر نخست‌وزیر این دو اسوه تقوا و پاکی و پرهیزکاری به همین مناسبت اول شهریور تا ایام شهادت آنان هفته دولت است و مردم با فعالیت‌های دولت‌ها در این هفته آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: دولت یازدهم مثل همه دولت‌ها نقاط مثبت فراوانی داشته است و طبیعتاً نقاط منفی هم در کارنامه‌اش به ثبت رسیده است، تورم به میزان قابل ملاحظه‌ای پایین آمده اما رکود سر جای خودش مانده و زندگی مردم تحولی که باید پیدا کند پیدا نکرده است.

وی اظهار کرد: برجام به‌ظاهر آرامش نسبی به وجود آورده اما تحریم‌هایی که باید سر سفره مردم اثرگذار باشد برای جامعه ملموس نیست و باید از همه اهرم‌ها استفاده کرد و این تحریم‌های ظالمانه را از سر مردم برداشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: مسأله شکستن رکود و رونق بخشیدن به اشتغال و تولید بسیار مهم است، مسؤولان مسؤولیت را طعمه خودشان ندانند و ابزار تأمین خواسته‌های فردی و جناحی قرار ندهند.

وی با اشاره به‌ضرورت انقلابی بودن مسؤولان تأکید کرد: زندگی مسئولین نباید تفاوت زیادی بازندگی مردم داشته باشد،  مسؤولان انقلابی باشند و موضع‌گیری انقلابی داشته باشند، از اعتماد به دشمنان خارجی‌ها به ویژه انگلیس و امریکا پرهیز کنند و از نفوذ آنان غافل نشوند.

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: سرمایه‌های مردم یعنی نقدینگی مردم، فکر مردم و بازوی مردم پشتوانه است برای دولت و نظام؛ به مردم اعتماد کنید، آنان را به صحنه بیاورید، کشور متعلق به مردم است، مردم به صحنه بیایند نقدینگی را به کار بیندازند، نقدینگی را به کار بیندازند، کیفیت کالاها را بالا ببرند و با تولیدات جهانی رقابت کنند./202/919/ب1

ارسال نظرات