۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۴۴۴۹۹۲

هشدار امام جمعه نجف به عربستان درباره جان حجاج

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به رخدادهای خونین سال گذشته در مراسم حج، دولت عربستان را به محافظت از جان حجاج فراخواند.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، مردم عراق را توانمند در ساخت این کشور پس از آزادسازی موصل دانست و گفت: عراق با توانمندی سیاسی، ملی، اراده قوی و توجه به سخنان مرجعیت نگرانی برای ساخت آینده این کشور ندارد.

وی تجاوز به اراضی موصل را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: اراضی موصل به اهالی این منطقه تعلق دارد و هیچ کس حق تجاوز به آن را ندارد.

امام جمعه نجف تصریح کرد: عراق در حالی که با مشکلات سیاسی مختلف دست و پنجه نرم می‎کند نیروهای مسلح با جانفشانی به پاکسازی اراضی این کشور از لوث تروریسم ادامه می‎دهند.

وی تاکید کرد که مسؤولان باید بیشتر به مجروحان نیروهای مسلح توجه و امکان لازم را برای درمان آن‎ها فراهم کنند.

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به آغاز موسم حج بیان داشت: دولت عربستان باید مراقب جان حجاج باشد زیرا در سال گذشته شاهد حوادث غمبار بسیاری بودیم.

وی با انتقاد از بالا بودن آمار طلاق در عراق گفت: طبق اعلام آمار رسمی در ماه گذشته بیش از 4 هزار تن طلاق گرفتند و 16 هزار تن دیگر ازدواج کردند. عدم تحمل زندگی مشترک بیشترین و مسائل مادی کمترین عوامل طلاق است. زوجین باید در زندگی صبر و تحمل بیشتر داشته باشند تا پایه‎های زندگی مشترک متزلزل نشود./994/ب902/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات