۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۴۴۹۹۳

انتقاد شدید آیت الله نابلسی از حمایت آمریکا و انگلیس از متجاوزان سعودی

امام جمعه صیدای لبنان از تعاملات صدها میلیارد دلاری تسلیحات آمریکا و انگلیس با عربستان جهت کشتار ملت یمن به شدت انتقاد کرد.
آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العهد، آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، گفت: لبنان همچنان تحت تأثیر اوضاع بحرانی منطقه قرار دارد که به تعطیلی اراده استقلال ملت ها انجامیده است.

وی افزود: انتخاب رییس جمهور نیز در پرتو دخالت بیگانگان در این موضوع غیرممکن است. گرچه اوضاع کنونی نشان دهنده انتخاب میشل عون است اما زمان به ضرر کسانی که در راه انتخاب وی سنگ اندازی می کنند.

آیت الله نابلسی با اشاره به اینکه لبنان میان دو راهی انتخاب میشل عون به عنوان رییس جمهور یا جنگ داخلی قرار دارد، تصریح کرد: این واقعیت هولناک سبب می شود تا اراده لبنانی ها به مسؤولان جهت رسیدن به یک راه حل سریع برای انتخاب رییس جمهور و نخست وزیر و تصویب قانون انتخابات فشار بیاورد.

این عالم لبنانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه جنایت مستمر عربستان علیه یمن را محکوم کرد و اظهار داشت: روزی نمی گذرد مگر اینکه شاهد کشتار مردم بی گناه یمن از سوی عربستان سعودی باشیم و متأسفانه کشورهای مدعی پایبندی به قانون بین المللی و انسانی نیز تنها سکوت اختیار کرده اند.

وی ادامه داد: آمریکا و انگلیس بیش از 100 میلیارد دلار سلاح کشنده را در اختیار متجاوزان قرار داده اند. اعراب نیز که مشغول عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند و هیچ اهمیتی به خون های جاری شده در یمن ندارند./980/ب902/د
خبرنگار: محمدرضا جاسم زاده

ارسال نظرات