۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۴۴۴۹۹۴
نماینده آیت الله سیستانی:

جهنم در انتظار کم فروشان است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد که کم فروشی سبب جهنمی شدن انسان می شود.
حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، به بررسی برخی از مسائل اجتماعی پرداخت و گفت: موضوع «یتیم» یک مساله اجتماعی است که جامعه با آن مبتلا است و یک موضوع شخصی و فردی محسوب نمی‎شود.

وی افزود: یتیم بودن یک عیب و نقص محسوب نمی‎شود بلکه یک حالت از زندگی اجتماعی است. ما مامور به تلاش و فراهم کردن رفاه برای ایتام به ویژه آن‎های که پدرانشان را در راه دفاع از مقدسات و وطن از دست داده‎اند، هستیم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصرف در مال یتیم را قبیح دانست و اظهار داشت: ما نباید در مال کسی به ویژه ایتام تصرف بدون اجازه کنیم. خداوند در آیه 152 سوره انعام به شدت نزدیک شدن به مال یتیم و تصرف بدون اجازه را نهی می‎کند.

وی بیان داشت: کم فروشی و بی توجهی به وزن مال و جنس فروخته شده حتی اگر به اندازه دانه گندمی باشد انسان را در قعر جهنم جای می‎دهد.

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی عمل به قرآن کریم و تعالیم اسلامی را عامل حل همه مشکلات دانست و تصریح کرد: برخی مردم از حق و حقیقت دور می‎شوند ولی تصور می‎کنند که به خداوند نزدیک‎تر شده‎اند، این گونه تصورات، توهمی بیش نیست و موجب حل مشکلات نمی‎شود./994/ب902/د

 

ارسال نظرات