۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۴۵۰۰۰
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

تقویت مساجد از بهترین راه های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است

فولادگر اداره مساجد در جمهوری اسلامی را مستقل از دولتها و کمکهای آنان دانست و گفت: اما با توجه به نیازهایی که درباره فعالیتهای مذهبی و فرهنگی در مساجد وجود دارد، تقویت سنگر مساجد و کمکهای مالی دولت یکی از بهترین راه های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است.
فولادگر

حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در حاشیه نشست ائمه جماعات مساجد استان اصفهان، درباره نحوه اداره مساجد و اقدامات و برنامه های مجلس برای رونق بخشیدن به امور مساجد، گفت: از دیرباز یک دیدگاهی در کشور ما و در اعتقادات مذهبی ما وجود داشته که مساجد ما نباید دولتی شوند.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای اسلامی دولتها متولی ساخت و اداره مساجد هستند، اما در کشور ما حتی با اینکه نظام جمهوری اسلامی خودش حامی مساجد و مراکز اسلامی است و یک نظام سیاسی دینی به شمار می رود، همانگونه که در مورد حوزه های علمیه هم شاهد هستیم، مساجد در ایران مستقل از دولت و بودجه ها و کمکهای حکومتی اداره می شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: با دیدگاهی که از ابتدا در بین مردم، بزرگان و مسؤولان نظام جمهوری اسامی وجود داشت، از ابتدا در جمهوری اسلامی هم بنا بر این نبود که قوانین بودجه ای در مجلس یا هیأت دولت برای مساجد تصویب شود.

فولادگر بیان داشت: اما در عین حال با توجه به نیازهایی که امروز در جامعه درباره فعالیتهای مذهبی و فرهنگی در مساجد وجود دارد و شرایط خاصی که در بحث تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان انقلاب دنبال می شود، طبعاً تقویت سنگر مساجد یکی از بهترین راه های مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمنان است.

وی اظهار داشت: باید برنامه ریزیهای ویژه ای بر روی مساجد و استفاده از پتانسیل این مکانهای مقدس برای مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب و برنامه های شوم استکبار جهانی صورت گیرد، بنابراین در شرایط ویژه امروز و با توجه به مبالغ کلانی که دشمنان اسلام و انقلاب برای پیشبرد اهداف شوم خود هزینه می کنند، لازم است تا دولت جمهوری اسلامی هم کمکهای مالی درخور و مناسبی را برای مساجد در نظر بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ابراز داشت: این اختصاص کمک مالی به مساجد به معنای عدم استقلال مساجد و تصدیگری دولت در امور مساجد نیست و این غیر از اقداماتی است که برخی دولتها نظیر عربستان سعودی انجام می دهند و تمام امور مراکز مذهبی و مساجد را به صورت کامل در دست خود می گیرند./302/869/ب1

ارسال نظرات