۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۴۴۵۰۰۴
آیت الله سعیدی:

هنرمندان معارف اهل بیت را در قالب هنر منعکس کنند

امام جمعه قم با بیان اینکه هنرمند متعهد و ولایی می‌‌‌‌‌ تواند معارف اهل بیت(ع) را در قالب هنری احیا کند، بر استفاده از نقوش حرم حضرت معصومه(س) در انعکاس این معارف تأکید کرد.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله سیدمحمد سعیدی شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه کارگاه کشوری پوستر نقش بهشت که از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با همکاری انجمن هنرمندان شیعی و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری قم در کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به اینکه هنرمند متعهد و ولایی می تواند معارف اهل بیت(ع) را در قالب هنری و با همت والایی خود احیا کنند، اظهار کرد: احیای امر اهل بیت(ع) یکی از مهمترین وظایف و تکالیف شیعیان است؛ بر این اساس برترین مصادیق احیای امر الهی توحید، ولایت، اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه هنرمندان متعهدی که در عرصه هنر تلاش می کنند تا معارف اسلامی را در جوامع اسلامی برجسته کنند در حقیقت همان رسالت احیای امر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را ایفا می‌کنند، اظهار کرد: زائران با حضور در حرم های مطهر ائمه معصومین(ع) ارادت خود را به ساحت اهل بیت(ع) به نمایش می گذارند.

آیت الله سعیدی حضرت معصومه(س) را دختر نمونه آل الله توصیف کرد و گفت: حضرت معصومه(س) مهاجر الی الله بود چنانچه که تاریخ شهادت می‌دهد این بانوی مجاهد از خانه خود برای رسالتی بزرگ مهاجرت کرد و حرکت ایشان در حقیقت یک حرکت جهادگونه بود بر این اساس تاریخ در اسناد خود به صراحت آورده است که حضور این بانوی کرامت در شهر مقدس قم که امام صادق(ع) آن را حرم اهل بیت(ع)معرفی کرده است؛ بسیار مهم و برای بقای اسلام ناب حیاتی بود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه شهر مقدس قم با حضور حضرت فاطمه معصومه(س) به شهری علمی و انقلابی تبدیل شده است، اظهار کرد: قم کانونی برای جوشش معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مبدل گشت و انسانهای بزرگی در جوار حرم مطهر در حوزه علمیه قم تربیت و رشد یافتند که شاخص ترین آنها امام راحل بود.

آیت الله سعیدی حضور حضرت فاطمه معصومه(س) را مقدمه‌ای برای برافراشته شده پرچم اهل بیت(ع) و پرچم علم در قم توصیف کرد و گفت: :هنرمندان می توانند با استفاده از نقوشی که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به کار رفته و با الهام گیری از هنرهای متعددی که در این بارگاه وجود دارد معارف اهل بیت(ع) را در قالب های مختلف هنری منعکس کنند و هنرمندان با همت والای خود می بایست معارف اهل بیت را احیا کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم از هنرمندان برتر در تولید آثار از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تقدیر به عمل آمد./۸۳۷/پ202/ی

 

 

ارسال نظرات