۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۷
کد خبر: ۴۴۵۰۱۶
در مراسم تجلیل از آیت الله امام جزایری عنوان شد؛

درس های یک فرزند از پدر نابینای خود

حجت الاسلام امام جزایری گفت: پدر ما این مسأله را اثبات کرد که با وجود مشکلات مادی بسیار زیاد باید اخلاص را سرلوحه کار خود قرار دهیم و فقط برای خدا و اهل بیت(ع) کار کنیم.
سیدمهدی امام جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت و تقدیر از تلاش های آیت الله سید محمدرضا امام جزایری از استادان نابینای درس خارج حوزه علمیه قم و نجف در ترویج فرهنگ اهل بیت شامگاه جمعه در حسینیه ایشان در قم برگزار شد.

تبلیغ و تدریس سرلوحه کار استاد

حجت الاسلام سیدمهدی امام جزایری در این دیدار اظهار داشت: بنده از وقتی چشم خود را باز کردم شخصیتی را دیدم که دو راه می رفت که در حوزه به شکل عادی رفتن این دو راه برای افرادی که شرایط متعارف هم دارند مشکل هست چه برسد مثل پدر ما که از نعمت چشم محروم بود؛ دو مسیر ایشان تبلیغ و تدریس است.

فرزند آیت الله امام جزایری افزود: ایشان در زندگی خود زحمت های زیادی کشیدند و حتی بسیاری از نیمه شب ها مشغول کار و مطالعه بوده و هستند تا جایی که برخی اوقات مورد اعتراض اقوام و دوستان قرار می گیرند؛ ایشان به من می گفتند گاهی اوقات در هنگام مطالعه دلم درد می گیرد ولی وقتی ارزش علم را می فهمم دردها را کنار می گذارم.

وی افزود: ایشان با وجود وضعیت جسمی که داشتند از گذشته تا امروز تبلیغ را در کنار درس قرار داده اند و اعتقادات ویژه ای به منبر امام حسین(ع) دارند و هنوز با وجود کهولت سن به شهرهای مختلف برای منبر می روند و مردم نیز از ایشان استفاده می کنند.

ضرورت توکل برخدا

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به توکل بیش از حد پدر در امور زندگی به خداوند گفت: نکته دیگر که در زندگی خود از ایشان استفاده کردم توکل بر خدا و چشم به خدا داشتن است؛ یکی از داغ هایی که به دل ما مانده و هنوز حل نشده است منبر رفتن مشروط برخی از روحانیون است که البته خیلی کم است.

وی ابراز داشت: پدر ما این مسأله را اثبات کرد که با وجود مشکلات مادی بسیار زیاد باید اخلاص را سرلوحه کار خود قرار دهیم و فقط برای خدا و اهل بیت(ع) کار کنیم هم بود و اگر این گونه شدیم و چشم مان را از جیب مردم برداشتیم خدا برکت چند برابر می دهد و صحبت های ما اثر بیشتری در مردم خواهد داشت./1330/پ202/ی

ارسال نظرات