۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۴۵۰۴۰
عباس پور:

عبرت های برجام هم برخی مسؤولان را هوشیار نکرد

نماینده پیشین مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که فرمودند بنده به مذاکرات خوش بین نیستم، گفت: آمریکا از یک سو در وین به مذاکره می‌نشیند و از سوی دیگر با عربستان هماهنگ می‌کند که قیمت نفت را برای به چالش کشیدن اقتصاد ایران، کاهش دهد.
روح الله عباس‌پور

روح الله عباس‌پور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس نهم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به اهمیت ملی شدن صنعت نفت گفت: با تحریم نفت، ایران با چالش جدی روبه رو شد، در همین زمان دکتر مصدق در پی توافق با آمریکا بود که نه تنها آمریکا کمک نکرد بلکه کودتایی را صورت داد که موجب شد شاه را به ایران بازگرداند.

 

وی در ادامه افزود: تاریخ خصومت آمریکا را نشان می‌دهد و زمانی که تدابیر امور کشور در دست خود ایرانی‌ها بود، آمریکا با روش‌های مختلفی برای براندازی این نظام تلاش کرد، که نمونه‌هایی از آن در هشت سال جنگ دفاع مقدس، کمک کردن همه جانبه به صدام و دخالت‌های نظامی در منطقه و قضیه طبس و غیره معلوم است.

 

آمریکا سعی در به چالش کشیدن اقتصاد ایران دارد

عباس‌پور با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که فرمودند بنده به مذاکرات خوش بین نیستم، خاطرنشان کرد: آمریکا از یک سو در وین به مذاکره می‌نشیند و از سوی دیگر با عربستان هماهنگ می‌کند که قیمت نفت را برای به چالش کشیدن اقتصاد ایران، کاهش دهد.

 

وی در ادامه با بیان این که در دولت آمریکا 70 گروه لابی وجود دارند که همه صهیونیستی هستند تصریح کرد: دولت رژیم غاصب اسرائیل چنان به اروپا نزدیک است که بدون آنها کاری صورت نمی‌گیرد، که این قضیه با به رسمیت شناخته نشدن اسرائیل توسط نظام اسلامی در تناقض است.

 

نماینده پیشین مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس با اشاره به عبرت‌های برجام ابراز کرد: در برجام به تمام تعهدات مان و فراتر از آن عمل کردیم و برای نشان دادن حسن نیت از دستاورد ملی کشورمان کوتاه آمدیم اما آمریکا همچنان به سنگ اندای خود ادامه می‌دهد که این نشان از سلطه طلبی آمریکا است.

 

آمریکا در تلاش است که در مسیر سعادت ملت‌ها انحراف ایجاد کند

وی در ادامه با اشاره به بد عهدی‌های آمریکا خاطرنشان کرد: کسانی که دل در گرو آمریکا دارند که با کدخدای دروغین مذاکره کنند باید با توجه به تجربیات مختلف و سلطه طلبی آمریکا، درس‌ها و عبرت‌هایی می‌گرفتند و با توجه با فرمایش امام خمینی(ره) که آمریکا شیطان بزرگ است یعنی صداقت ندارد، قابل اعتماد نیست و در تلاش است که در مسیر رستگاری و سعادت ملت‌ها انحراف ایجاد کند، موضعی دیگر می گرفتند

 

عباس‌پور در ادامه با بیان یکی دیگر از بد عهدی‌های آمریکا گفت: آمریکا شرایط جدیدی را برای سفر به ایران مطرح کرده است، کسانی که از پنج سال پیش تا الان به ایران مسافرت کرده‌اند نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند که این عرصه را برای سفر فعالان اقتصادی، علمی و غیره به ایران، تنگ کرده است.

 

وی در پایان گفت: متآسفانه برخی مسؤولان در این توافقات به جای منافع ملی منافع شخصی خود را لحاظ می‌کنند و به سخنان منتقدان که حرفی برای گفتن دارند توجه‌ای نمی‌شود و با وجود شکست برای حفظ حیثیت خود مسآله شکست را مطرح نمی‌کنند./955/ت302/ج

ارسال نظرات