۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۴۵۰۴۳
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

سرانجام وادادگی مسؤولان به آمریکاییها ذلت است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی باید روی پای خود بایستد و وابسته به بیگانگان نباشد، گفت: به یقین سرانجام وادادگی مسؤولان به آمریکاییها خواری و ذلت است که متأسفانه برخیها نمی خواهند از تاریخ درس بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در ادامه سلسله نشستهای بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی که با حضور عموم مردم در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از آرزوهای همه انبیای الهی بود که هیچگاه برای آنها محقق نشد، افزود: اهل بیت(ع) به دنبال حاکمیت اسلامی بودند اما هیچگاه نتوانستند به خواسته خود به طور کامل دست پیدا کنند.

وی با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام(ره) از همه چیز خود برای این انقلاب گذشت و با درایت، شجاعت، تقوا، ایمان و گذشت همه چیز را تغییر داد و حوزه های علمیه و مردم را وارد میدان عمل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نشان داد که سیاست عین دیانت است، گفت: امام خمینی(ره) ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران تنها حاکمیتی است که مردم در آن حرف اول و آخر را می زنند.

وی همراهی ولایت و مردم را مهمترین عامل شکل گیری این انقلاب دانست و افزود: این انقلاب با حضور مردم و با هدایتهای حکیمانه امام راحل به ثمر نشست و حراست و نگهبانی از آن وظیفه همگانی است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ضعفهای برخی از افراد درون نظام، ماهیت و اصل انقلاب را زیر سؤال نمی برد، تصریح کرد: اصول انقلاب بر مبنای اسلام است؛ اگر جایی کم و کاستی دیده می شود و یا اینکه به بیت المال دست درازی صورت می گیرد، نباید این بدیها را به پای نظام و انقلاب بگذاریم و این بزرگترین جفا و ظلم در حق انقلاب است.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی باید روی پای خود بایستد و وابسته به بیگانگان نباشد، ابراز کرد: به یقین سرانجام وادادگی مسؤولان به آمریکایی ها خواری و ذلت است که متأسفانه برخی ها نمی خواهند از تاریخ درس بگیرند.

وی با بیان اینکه باید کاستیها و ضعفها را ببینیم و بدون واهمه بازگو کنیم تا اصلاح شوند، اظهار کرد: به یقین بیان انحرافات و قدم در مسیر اصلاح آنها و تقویت نقاط قوت از مهم ترین شاخصه های انقلابی بودن است.

دبیرکل جبهه پایداری با تأکید بر اینکه مرد انقلابی همه امور را با اسلام تطبیق می دهد و می سنجد، گفت: باید نسبت به نظام و انقلاب تعهد اسلامی داشته باشیم که آمریکا و استکبار هم از همین امر واهمه دارد و می ترسد.

این مقام مسؤول ولی فقیه را بهترین شاخص انقلاب برشمرد و افزود: در زمان غیبت امام عصر(عج)، اطاعت از ولی فقیه واجب است و فرد انقلابی باید همه اصول خود را با مطالبات رهبری بسنجد و مقایسه کند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با تأکید بر اینکه مهمترین رسالت امروز ما حرکت در مسیر رهبری است، گفت: به یقین اطاعت از رهبری، تمرینی برای حضور امام زمان(عج) است؛ اگر قدر رهبری خود را دانستیم ظهور نیز نزدیک می شود.

گفتنی است، طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی از پنجم مردادماه آغاز شده است و تا یکم شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت.

این طرح که ابتکار حجت الاسلام والمسلمین نکونام و طرحی شناسنامه دار است، با حضور اندیشمندان دینی و با رویکرد سبک زندگی اسلامی هر ساله در فصل تابستان برگزار می شود./202/9457/ب1

ارسال نظرات