۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۴۵۱۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مبارزه با قاچاق کالا به ضعیف‌کشی تبدیل نشود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید موضوع مبارزه با قاچاق کالا با جدیت در کشور اجرایی شده و تداوم یابد، گفت: نباید در این زمینه ضعیف‌کشی شده و در حالی که قاچاقچیان کلان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، تنها به کسبه خرد فشار آورده شود.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مدیرکل و معاونان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی و رییس و مسؤولان مجمع امور صنفی بجنورد، با اشاره به نقش و جایگاه بازاریان و اصناف در مبارزات انقلابی به‌ منظور سرنگونی رژیم پهلوی، اظهار کرد: اصناف و بازاریان یکی از ارکان مهم پیروزی نیروهای انقلابی بر رژیم ستم‌شاهی و تحقق آرمان جمهوری اسلامی بودند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب سه گروه به امام خمین (ره) بیشترین کمک را می‌کردند، اضافه کرد: اصناف و بازاریان، روحانیان و دانشگاهیان سه گروهی بودند که بیشترین بار انقلاب را بر دوش کشیده و بیش از سایر اقشار امام راحل را در مبارزه با رژیم پهلوی یاری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بازاریان از همان زمان تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتباط نزدیک خود با امام خمینی(ره) را حفظ کرده و همواره برای کمک به انقلاب و نظام اسلامی در صحنه بودند.

وی افزود: حتی در دوران رژیم ستمشاهی زمانی که رهبر معظم انقلاب به همراه شمار دیگری از مبارزان انقلابی به استانهای جنوبی کشور تبعید شده بودند، اصناف و بازاریان به این نیروهای انقلابی سر می‌زده و به آنها کمک می‌رساندند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری مهم اصناف و بازاریان در کشور و نظام اسلامی همچنان تداوم دارد، تصریح کرد: در اوضاعی که دشمنان نظام اسلامی بعد از شکست در تهاجمهای مختلف، به سراغ جنگ اقتصادی رفته‌اند، نقش اصناف و بازاریان بیش از پیش ویژه و بارز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در برابر جنگ اقتصادی دشمنان، رویه و رویکرد اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، اضافه کرد: اجرای این مهم می‌تواند کشور ما را در برابر هجمه‌های اقتصادی دشمنان به طور کامل بیمه و مصون کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه در الگوی اقتصاد مقاومتی بایستی وابستگی خود به خارج از کشور را به صورت کامل حذف کرده و یا آن را به حداقل ممکن برسانیم، خاطرنشان کرد: باید از تواناییها و توانمندهای موجود در داخل کشور برای مقاوم‌تر کردن اقتصاد داخلی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در زمینهٔ اجرای اقتصاد مقاومتی، مبارزه جدی با قاچاق کالا است، افزود: باید با قاچاق کالا به صورت ریشه‌ای و اساسی مبارزه کنیم نه اینکه در این رابطه ضعیف‌کشی شده و در حالی که قاچاقچیان کلان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، تنها به کسبه خردی که مقداری کالا از قبل دارند و هنوز فروش نرفته است، فشار بیاوریم.

یحیی نیکدل، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت بازار و نارضایتی کسبه از راه‌اندازی شعبات مختلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان ارائه کرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات