۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۴۵۱۶۵
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه:

ائمه جماعات بسترهای ورود جوانان به حوزه های علمیه را فراهم کنند

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه به جذب جوانان در مساجد اشاره کرد و گفت: ائمه جماعت مساجد پس از جذب جوانان و نوجوان به مساجد بسترهای ورود این عزبزان را به حوزه های علمیه فراهم کنند.
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی، مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به اینکه حدود 26 آیه در قرآن به نام مساجد اشاره کرده است ابراز داشت: در این 26 آیه 28 بار نام مسجد به کار رفته است و این حاکی از اهمیت و جایگاه مسجد از دید خداوند است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: مسجد متعلق به خداوند است و نباید غیر خدا را در  ثواب آن شریک دانست، اهل هر محله جهت زندگی خود را به سمت مسجد راهنمایی و هدایت کنند و فرزندان خود را نیز مسجدی کنند.

وی بیان داشت: مساجد شعائر دینی و معارف اسلامی را توسعه داده و ذکر خداوند متعال را نمود می دهند و این عامل ترس و نگرانی دشمنان اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: هرکس بتواند مقدمات ذکر کثیر را در جامعه به واسطه مساجد که پایگاه های دین هستند تجلی دهد از عنایات و توفیقات الهی بهره مند می شود.

وی تأکید کرد: مساجد باید به صورت شبکه ای بایکدیگر مرتبط باشند، هیات امنا، پایگاه های بسیج و امام جماعت با تلاش و جدیت لازم دامنه برنامه های مساجد را توسعه دهند.

حجت الاسلام موسوی به ظرفیت بالای مساجد اشاره کرد و ابراز داشت: مساجد از پتانسیل بالایی در جهت ترویج و نشر اندیشه های دین برخوردار هستند، از این رو متولیان امر به گونه ای شایسته برنامه های مساجد را تقویت بخشند.

این مسؤول ادامه داد: مساجد با دارا بودن ظرفیت هایی همچون تعلیم و تربیت، فضای گردشگری و زیارتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و موارد دیگر می توانند بسترهای تحول جامعه را در زمینه های مختلف ایجاد کنند.

حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: مسجد علاوه بر جایگاه عبادی و نیایش جایگاه تشکیلاتی، رسالت امر به معروف و نهی از منکر، اوقات فراغت، اعتکاف و  کتابخانه را نیز دارا است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: روحانیان پابه کار بوده و با همکاری پایگاه های بسیج نسبت به جذب و متمایل ساختن جوانان به سمت مسجد جدیت لازم را به خرج دهند.

این مسوول ابراز داشت: متولیان مساجد با تشکیل حلقه های شجره طیبه صالحین جوانان را از خطرات و ناتوی فرهنگی دشمن آگاه کرده و آن ها را با فرهنگ غنی قرآن آشنا سازند.

وی در پایان تأکید کرد: ائمه جماعت مساجد پس از جذب جوانان و نوجوان به مساجد بسترهای ورود این عزبزان را به حوزه های علمیه فراهم کنند./857/302/ب2

ارسال نظرات