۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۴۴۵۲۱۵
آیت الله شفیعی:

قصه اصحاب فیل بزرگترین معجزه دوران جاهلیت است

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه سوره فیل بزرگترین معجزه دوران جاهلیت است، گفت: این سوره مبدأ و سرآغاز تاریخی این دوران است.
آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته در مسجد آیت الله شفیعی با اشاره به سوره فیل، گفت: این سوره براساس ترتیب 105 سوره و به ترتیب نزول 19 سوره قرآن کریم که در مکه بر حضرت ختمی مرتبت(ص) نازل و شامل 5 آیه، 27 کلمه و 118 حرف است و قصه اصحاب فیل را که در بیرون ار شهر مکه و در دوران جاهلیت اتفاق افتاد، شامل می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قصه اصحاب فیل مبدأ تاریخی برای دوران جاهلیت است، افزود: این سوره در برگیرنده قصه اصحاب فیل است که در جریان آن ابرهه تعدادی از سپاهیان خود را برای تخریب کعبه با فیلهای قوی هیکل راهی مکه کرد.

آیت الله شفیعی بیان کرد: عبدالمطلب در دیدار با ابرهه خداوند را حامی خانه خود دانست و در عین حال از خداوند حفظ کعبه را خواستار شدند و در اثر این دعا پرنده های ابابیل در آسمان پدیدار و فیلها از حرکت به سوی مکه خودداری کردند و هر کدام از این پرنده ها سنگریزه هایی را حمل که با هر کدام از آن ها یک نفر از سپاه ابرهه را هدف قرار دادند و فاصله زمانی قصه اصحاب فیل با بعثت حضرت ختمی مرتبت(ص) چهل سال بود.

این عالم دینی خاطرنشان کرد: افراد بسیاری که این قضیه را مشاهده کرده بودند، در دوران رسول خدا(ص) وجود داشتند و در جریان این قضیه خداوند نقشه های شوم اصحاب فیل را خنثی و پرنده های ابابیل را به صورت منظم و پی در پی ارسال کرد که سنگهای سجیل را بر سر سپاهیان ابرهه می انداختند.

وی با اشاره به اینکه سجیل در اصل به معنی سنگ گل است، اظهار داشت: سجیل نه به سفتی سنگ بود و نه به شلی گل و اصحاب فیل پس از سنگ باران شدن از سوی ابابیل به صورت برگه های درخت خورد شده هلاک شدند و خداوند خطاب به منکران نبوت حضرت ختمی مرتبت(ص)، این قصه را یادآوری تا منکر نبوت نشوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری قضیه اصحاب فیل را مبدأ تاریخی برای دوران جاهلیت برشمرد و افزود: در تاریخ عرب هر رویداد مهم را سرآغاز تاریخ قرار می دهند و قصه اصحاب فیل بزرگترین معجزه در دوران جاهلیت و مبدأ تاریخ آن دوران که همه از آن آگاهی داشتند و اهل مکه بر این باور بودند که خداوند خانه خود را حفظ خواهد کرد و کعبه را مقیاس تشخیص اهل حق از اهل باطل قرار داده بودند./202/9456/ب1

ارسال نظرات