۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۴۴۵۲۶۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

شبکه های ماهواره ای به دنبال قبح زدایی از انحرفات اخلاقی هستند

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شبکه های ماهواره ای به دنبال قبح زدایی از فرهنگ مخرب و منحرف خود در جامعه اسلامی هستند، گفت: بسیاری از فیلم هایی که از این شبکه ها به صورت شبانه روزی پخش می شود بنیان خانواده ها را از درون سست و متزلزل می کند.
امام جمعه گلوگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با فعالان فرهنگی این شهرستان با هشدار نسبت به گسترش خشونت های خانوادگی در جامعه، شبکه های ماهواره ای و فیلم های مخرب این شبکه ها را مهم ترین عامل گسترش این قبیل خشونت ها در جامعه دانست و گفت: تنها راه جلوگیری از گسترش این فرهنگ مضر و خاطرناک ترویج مبانی دینی و ارزشی در جامعه است.

وی با بیان این که آثار مخرب و خانمان سوز ماهواره هر روز در جامعه بیشتر نمایان می شود، افزود: متأسفانه خانواده ها بدون توجه به آثار مخرب فرهنگی شبکه های ماهواره ای و برنامه های آنها خود به مشکلات فرهنگی جامعه دامن می زنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شبکه های ماهواره ای به دنبال قبح زدایی از فرهنگ مخرب و منحرف خود در جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: بسیاری از فیلم هایی که از این شبکه ها به صورت شبانه روزی پخش می شود بنیان خانواده ها را از درون سست و متزلزل می کند.

امام جمعه گلوگاه با اشاره به این که امروز آسیب های جدی نسل جوان و به ویژه خانواده ها را تهدید می کند، گفت: نابودی و فروپاشی خانواده ها و رواج طلاق در جامعه هدف دشمن است که با ساخت فیلم های غیراخلاقی و نشان دادن مسائل منفی در پی دستیابی به این هدف هستند.

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به این‌که تأثیر ماهواره ها بر روی نسل جوان مهم‌ترین آسیب های اجتماعی را رقم می زند، اظهار داشت: نقش خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و والدین باید فرصت بیشتری برای فرزندان خود در نظر بگیرند و فرزندان را مورد توجه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: عادی سازی روابط زن و مرد، نادیده گرفتن حکم شرعی و اسلامی محرم و نامحرم، ترویج دوستی‌های خیابانی و کاذب، تضعیف جایگاه دین و شریعت اسلامی و در یک کلام جنگ تمام عیار نرم علیه ارزش‌ها، هنجارها، اعتقادات و باورهای جامعه ایران اسلامی از سوی استکبار جهانی در اهداف پشت پرده راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره ای فارسی زبان طراحی و هدایت شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمنان جمهوری اسلامی به این موضوع به خوبی پی‌ برده‌اند که دیگر نمی‌توانند از راه سیاسی یا نظامی به جنگ کشورمان بیایند، چرا که در آزمون‌های مختلف شکست خورده‌اند، گفت: دشمنان در توطئه های اخیر به ویژه فتنه 88 به عینه دریافتند که نظام اسلامی ایران مستحکم‌تر از آن چیزی است که بتوان با ابزارهای نظامی یا کودتاهای رنگین و مخملین از میان برود.

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به این که به همین دلیل دشمنان ایران اسلامی امروز عزم خود را جزم کرده اند تا شاید بتوانند با رخنه در باورهای دینی و مذهبی مردم در ابعاد فرهنگی و اجتماعی وارد شوند، ادامه داد: به همین دلیل همه توان و سرمایه خود را در جهت گسترش شبکه های ماهواره ای و پایگاه های اینترنتی ضد فرهنگی به کار گرفته اند.

وی با بیان این که ماهواره پیشتاز همه ابزارهای مهم در تهاجم فرهنگی علیه کشورهای اسلامی به شمار می رود، گفت: استکبار جهانی مدت‌ها است که برای نابودی فرهنگ‌های اسلامی و جلوگیری از رشد و گسترش آن در سراسر جهان در صدد تهیه خوراک فکری و فرهنگی افتاده تا به مخاطب مسلمان خود القا کند، تفکرات او دیگر در دنیای مدرن امروزی پاسخگوی نیازهای بشری نیست.

حجت الاسلام میراحمدی با بیان این که دشمن با گسترش شبکه‌های فارسی‌زبان و هدایت و حمایت آنها از کشورهای اروپایی و آمریکایی به دنبال نابودی کامل دین در جوامع اسلامی است، گفت: حامیان پشت پرده شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان به خوبی پی‌ برده‌اند که نیاز فکری و تفریحی یک جوان ایرانی چیست و خانواده‌های ایرانی در میان شبکه‌های داخلی و خارجی به دنبال چه چیزی می‌گردند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که علی رغم این که کشورمان در برابر فتنه های سیاسی و اقتصادی موفق عمل کرده است، اما در ابعاد فرهنگی واجتماعی تاکنون موفقیت چشمگیر و قابل‌قبولی نداشته‌ایم، ادامه داد: متأسفانه برنامه های دینی و فرهنگی در کشورمان غیر منسجم و بدون هدف گذاری مشخصی دنبال می شود و همین مسأله مهم ترین عامل اثرگذاری پایین این برنامه ها است.

استاد حوزه علمیه مازندران میزان استقبال خانواده ها به ویژه نسل جوان از برنامه های شبکه های ماهواره ای را هشدار دهنده توصیف کرد و گفت: این مسأله نشان دهنده عدم تمایل مردم به برنامه های ساخته شده از سوی رسانه ملی است که باید در این خصوص برنامه ریزی صحیحی صورت گیرد.

وی با بیان این که یکی از مهم‌ترین و راهبردی ترین برنامه های دشمن در جنگ نرم استحاله فرهنگی است، گفت: در استحاله فرهنگی دشمن می خواهد ارزش ها را ضدارزش و ضدارزش ها را ارزش نشان دهد و بسیاری از مسائلی که در شرع و عرف قابل قبول و پسندیده نیست را عادی و طبیعی نشان دهد و در عین حال به جنگ عقاید مورد تأکید اسلامی مثل حجاب برود.

حجت الاسلام میراحمدی با بیان این که همه این مسائل امروز در شبکه های ماهواره ای با جدیت دنبال می شود، افزود: متأسفانه خروجی و محصول شبکه های ماهواره ای به ترویج فساد، بی بندوباری و بدحجابی در جامعه می انجامد که این موضوع بسیار خطرناک است.

وی با بیان این که استکبار جهانی از طریق شبکه های ماهواره ای به دنبال ورود به خانه‌های ایرانیان آن هم به شیوه‌ای نرم و بی سرو صدا است، تصریح کرد: دشمنان اسلام و قرآن برای انحراف افکار عمومی و زدودن هویت دینی نسل جوان جامعه هر روز به دنبال گسترش شبکه های مخرب ماهواره ای در کشورهای اسلامی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن امروز اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در میان کشورهای اسلامی و به ویژه در منطقه خاورمیانه و در بیداری امت اسلامی به خوبی مشاهده می کند، گفت: به همین دلیل همه توان خود را به کار گرفته تا بتواند به کشورمان ضربه بزند، به همین دلیل باید با همه توان در میدان جنگ نرم قوی و مقتدارانه عمل کنیم.

وی با بیان این که تغییر سبک زندگی زنان ایرانی مهم‌ترین هدف دشمن از تضعیف بنیان عفاف و حجاب زنان و دختران کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان با ارائه برخی الگوهای غربی به دنبال سست کردن بنیان خانواده های ایرانی است.

حجت الاسلام میراحمدی وجود رگه های بدحجابی در کشور را نتیجه نفوذ فکری و فرهنگی دشمن در بنیان خانواده‌ها دانست و افزود: دشمن با ترویج فساد و بی بند و باری تلاش می کند نسل جوان جامعه را از درون بی هویت کند./950/202/ب2

ارسال نظرات