۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۴۵۳۷۵
مدیرکل اوقاف هرمزگان:

هزینه های مساجد با ایجاد رقبه های درآمدزا تامین شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: یکی از سیاستهای اوقاف ایجاد رقبه جهت درآمدزایی مساجد و تامین هزینه‌ها و انجام سایر فعالیتهایی صورت گرفته در مساجد است.
نماهنگ مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزار ی رسا در هرمزگان، حجت الاسلام منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان شامگاه یکشنبه در مسجد جامع محله 22 بهمن بندرعباس گفت: نگاه اوقاف نسبت به مسأله وقف یک نگاه بسیار جامع و کارآمدی است و در این راستا می‌تواند به مردم خدمات زیادی برساند.

وی افزود: باید با اطلاع رسانی عملکرد اوقاف و امور خیریه در حال و گذشته در راستای آگاه سازی مردم در زمینه آثار و برکات وقف در جامعه و سوق دادن مردم به سمت ایجاد تفکر ایثار و کمک به هم نوع گام‌های اساسی برداشته شود و با انجام فرهنگ‌سازی در بین آنان، نگاه مردم را در مورد وقف بهبود بخشید.

مدیرکل اوقاف و ماور خیریه هرمزگان گفت: تشويق زباني همان تبليغ است، اين‌كه ابعاد مختلف احكام وقف تبليغ و با استفاده از رسانه‌ها‌ در جامعه مطرح و فرهنگ‌سازي شود.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: وقف احیای سنت الهی اسلامی بوده و در واقع بزرگداشت شعائر الهی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: وقف می‌تواند یکی از بارزترین اعمال دین اسلام و فعالیتهای اجتماعی یک انسان خیرخواه باشد، در راستای گسترش این سنت حسنه یکی از وظایف علما و فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی معرفی بیشتر فرهنگ وقف است و هر فرد در جامعه به نحوی وظیفه دارد نسبت به تبلیغ  این سنت پسندیده اقدام کنند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به عظمت و مبارک خواندن مسجد الاقصی در قرآن کریم اظهار داشت: به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سازمان کنفراس اسلامی پس از هتک حرمت رژیم غاصب صهیونیستی به مسجد الاقصی، 31 تیرماه به  روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

وی بیان‌ داشت: یکی از سیاستهای اوقاف ایجاد رقبه جهت درآمدزایی مساجد و تامین هزینه‌ ها و انجام سایر فعالیتهایی صورت گرفته در مساجد است.

مدیرکل اوقاف  و امور خیریه هرمزگان با تاکید بر حضور امام جماعت در مساجد افزود: حرمت مساجد به ریش سفیدان و جوانان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌ های اصلی مساجد است که باید زمینه حضور بیش از پیش آنان در مساجد فراهم شود.

حجت الاسلام هاشمی رسالت مهم اوقاف و امور خیریه را عمل به نیات واقفان خیراندیش و خدمتگزاری بقاع متبرکه و امامزادگان برشمرد و گفت: این افتخاری بس  بزرگ است که خداوند به کارکنان اوقاف عطا فرموده و آن خدمتگزاری امامزادگان است.

وی با اشاره به اهمیت مسجد سازی این امر مهم را یکی از برکات سنت حسنه وقف دانست که به‌جا آوردن این سنت در هر نقطه کشور می‌ تواند توطئه‌ های دشمن را خنثی سازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تصریح‌کرد: هر اقدامی تاریخ مصرف مشخصی دارد و سرانجام از خاطره‌ ها محو می‌شود، تنها سنت حسنه وقف است که هیچ وقت از اذهان جامعه زدوده نمی‌شود./851/202/ب3

ارسال نظرات