۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۴۵۵۱۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ولایت مداری تنها به حرف و شعار نیست/ ولایت، تنها راه عبور از بحران ها

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تبعیت و پیروی از ولایت فقیه را رمز پیروزی کشور در برابر هجمه های دشمنان دانست و گفت: در هر مقطعی که گوش به فرمان ولی فقیه و رهبری بودیم کشور از بحران ها و پیچ و خم های به وجود آمده به سلامت عبور کرده و به ساحل امن رسیده است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جشنواره بهترین‌های مساجد شهرستان قائم‌شهر با بیان این که استکبار و عوامل استکبار به دنبال پراکنده ساختن ملت مسلمان هستند، گفت: اما مسلمانان باید مسیری را در پیش بگیرند که منتهی به خدا شود، پس باید به ریسمان حب‌الله چنگ بزنند.

وی با بیان این که امروز در جامعه خودمان نیز حب الهی داریم، افزود: امام خمینی(ره) فرمودند ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است و پشتیبان آن باشید تا مملکت‌تان آسیب نبیند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تبعیت و پیروی از ولایت فقیه را رمز پیروزی کشور در برابر هجمه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: در هر مقطعی که گوش به فرمان ولی فقیه و رهبری بودیم کشور از بحران ها و پیچ و خم های به وجود آمده به سلامت عبور کرده و به ساحل امن رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی تضعیف جایگاه ولایت را مهم ترین برنامه دشمن در سال های اخیر دانست و با بیان این که دشمن به خوبی می داند ولایت فقیه عمود خیمه انقلاب و نظام اسلامی است، افزود: به همین دلیل تلاش می کند این جایگاه رفیع را تضعیف کند تا به اهداف پلید خود دست یابد.

وی ولایت گریزی را یکی از برنامه های دشمن برای نسل جوان کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب در تلاش هستند با بهانه های مختلف نسل جوان ما را از ولایت جدا کنند که این نیازمند هوشیاری و بصیرت جوانان ما است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ولایت فقیه به کشوری قدرتمند در عرصه جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد: همگان باید بدانند که ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که متأسفانه برخی ها تنها شعار تبعیت از ولایت فقیه را سر می دهند اما در عمل به گونه ای دیگر عمل می کنند، خاطرنشان کرد: اثبات ولایت مداری در گرو اقدام تؤمان گفتار و عمل است.

امام جمعه قائمشهر شناخت ولایت را یک رسالت مهم دانست و با بیان این که تنها با ولایت می توانیم از مسیرهای بحرانی عبور کنیم، ادامه داد: اگر امروز نظام اسلامی به الگویی بی بدیل برای ملت های آزاده دنیا تبدیل شده به برکت ولایت فقیه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ولی فقیه را جانشین امام زمان(عج) در عصر غیبت دانست و گفت: اگر کسی ادعا کند امام زمان(عج) را دوست دارد اما ولی فقیه و نائب ایشان را قبول نداشته باشد و از او تبعیت نکند نشان دهنده این است که گفتار و عمل او در تضاد است.

وی با اشاره به این که در طول ۳۷ سال از روز ۲۲ بهمن ۵۷ حاکمیت فقیه در ایران قرار گرفت، اظهار کرد: هنگامی که دولت و ملت خالصانه  بی‌حاشیه و بی‌چون و چرا تبیعت از مقام امامت و ولایت داشته باشند هم موفقیت‌های دنیا و هم سعادت آخرت نصیب‌شان می‌شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر سایه ولایت بر سر ملت و دولت نبود مشکل‌های فراوانی ایجاد می‌شد، بیان کرد: اختلافاتی که در مصر روی داد نشانه نداشتن امامت و ولایت است که انسجام پیدا کنند چراکه مسجد مرکز انسجام اهل ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی افزود: هر چند در حال حاضر تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجرایی‌مان در مسجد نیست، اما آنچه که مهم تر از مسؤولیت اجرایی و سیاسی خواهد بود کارهای فرهنگی و اعتقادی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود حضور روحانی امام جماعات در هر مسجد را ضروری دانست و با بیان این که مساجدی که از نعمت روحانی بی بهره اند از رونق فعالیت های دینی و فرهنگی بی بهره اند، افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا همه مساجد استان از امام جماعت روحانی بهره مند شوند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که متأسفانه برخی ها فکر می کنند مساجد تنها محل اقامه نماز است، افزود: مساجد از صدر اسلام علاوه بر اقامه نماز محل برگزاری برنامه های فرهنگی، اجتماعی و همچنین رسیدگی به امور مسلمین بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که عده ای می خواهند رویکردی تک بعدی به مساجد دهند، تصریح کرد: دشمن به دنبال جدایی دین از سایت است و به همین دلیل تلاش می کند از تبدیل شدن مساجد به پایگاه برنامه های سیاسی و فرهنگی جلوگیری کند.

وی با بیان این که مساجد باید پویا، اهل سیاست و حامی بسیج و انقلاب باشند، تصریح کرد: اگر در مساجد تنها نماز جماعت اقامه شود و بصیرت افزایی مردم در آن نباشد مساجد خسته و بی روح خواهند شد. 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری مسجد را هسته مقاومت و پایگاه عظیم فرهنگی دانست و گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی راه برای کارهای فرهنگی باز است و مسجد بهترین فرصتی برای رشد و تعالی فرهنگ انسانی است. 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید بر این که روحانیان باید با دلسوزی و مهربانی مردم را به حضور در مسجد جذب کنند و تواضع خوش رویی و نرم خویی پیامبر اعظم(ص) را سرلوحه رفتار خود قرار دهند، گفت: همه فعالیت های فرهنگی و دینی مساجد باید با محوریت امام جماعت باشد./950/202/ب2

ارسال نظرات