۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۴۴۵۵۲۵
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛

مهدسپاری فرزندان در غیر اضطرار جایز نیست

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اشکالات امروز جامعه این است که والدین در حوزه تربیت کودک نه تنها احساس مسؤولیتی نمی‌کنند که بخواهند آن را از خود سلب کنند بلکه حتی گاهی گاردهایی هم در این حوزه می‌گیرند و تقابل هایی را هم ایجاد می‌کنند.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وسائل، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان شاخصه های تربیت کودک در تراز اسلامی گفت: اهمیت تربیت در سنین کودکی به اندازه ای بابا است که هرچقدر وسواس در این زمینه خرج دهیم کم است.

وی با بیان این‌که همانطور که در روایات وارد شده است تربیت در دوران کودکی مانند نقشی است که بر روی سنگ کشیده می‌شود، ابراز داشت: حساسیت ها  و دقت ها د  این موضوع باید با یک جدیت بیشتری پیگیری شود.

حجت‌الاسلام پژمانفر در ادامه افزود: بیشترین حوزه شکل گیری شخصیت بچه و ایجاد باورهای دینی در سنین کودکی شکل می‌گیرد و اگر نتوانیم زمینه های لازم را برای کودکان فراهم کنیم منجر به این خواهد شد که بچه ها در یک شرایط بسیار سختی در مسیر زندگی خود مواجه می‌شوند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: باید بتوانیم در مسائل تربیتی باورهای اعتقادی به ویژه مسأله توحید را در کودکان نهادینه کنیم چرا که همه پایه های تربیت صحیح بر اساس توحید می‌تواند رشد کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که بسیاری از والدین برای تربیت فرزندان، آنها را به مهد کودک ها می‌سپارند، ابراز داشت: یکی از اشکالات امروز جامعه این است که والدین در حوزه تربیت کودک نه تنها احساس مسؤولیتی نمی‌کنند که بخواهند آن را از خود سلب کنند بلکه حتی گاهی گاردهایی هم در این حوزه می‌گیرند و تقابل هایی را هم ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: متأسفانه امروزه مسؤولیت پدری و مادری نسبت به فرزندان در برخی والدین قابل درک نیست و به همین دلیل چونکه نمی‌توانند موضوع را کامل درک کنند نسبت به این مسأله بی تفاوت هستند چرا که این افراد حاضر هستند برای تأمین سلامت جسمی فرزندان هزینه بسیاری را پرداخت کنند ولی برای امنیت روحی و تربیتی هیچ هزینه و وقتی را صرف نمی‌کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه خانواده ها روی این مسأله هیچ حساسیتی ندارند بلکه در بی تفاوتی کامل هستند و بسیاری از مشکلات به دلیل همین بی تفاوتی است و چون احساس مسؤولیت نمی‌کنند حاضر هسند فرزند خود را در مقابل هزینه ای به دیگران که شناختی هم ندارند بسپارند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسلام به صورت کامل با این مسأله مخالفتی ندارد، گفت: گاهی به دلیل اضطرار والدین مجبور می‌شوند فرزدان خود را به مهدهای کودک بسپارند ولی در غیر این صورت جایز نیست که والدین تربیت فرزندان خود را به دیگران بسپارند چرا که این مسأله ناهنجاری‌های زیادی را ممکن است در کودک نهادینه کند که در بزرگسالی بروز می‌دهد.

حجت‌الاسلام پژمانفر در پپایان خاطرنشان کرد: در قرآن کریم، مسأله تربیت فرزند از سوی والدین به صورت مصداقی و در قالب داستان‌‌های انبیاء بیان شده است؛ از جمله در خصوص حضرت یعقوب و فرزندانش، حضرت نوح و فرزندش، حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل و لقمان حکیم و فرزندش که با بررسی این آیات می‌توان به وظایف والدین در خصوص نحوه و محتوای تربیتی فرزندان پی برد./836/د102/ل

ارسال نظرات